Followers

tisdag 27 december 2011

Kebab och viktuppgång

Idag var det iväg till BUP igen! Tio mil dit, tio mil hem.. Startade vid åttatiden, för jag skulle vara där klockan tio och vädret var inte det bästa. Stormen "Dagmar" har verkligen satt sina spår! Utefter vägkanterna låg det träd i mängder och på något ställe såg jag till och med att ett tak blåst av. Usch! Men det är inte tal om hur hemskt det var när vi skulle åka hem.. Vi såg inte en meter framför bilen. Det både snöade samtidigt som vinden blåste upp pudersnö från marken så ja.. sikten var verkligen minimal. Ibland var vi tvungen att stanna helt, för allt var bara vitt! Väldigt underlig resa var det, men det gick bra i alla fall.

På BUP var det främst vägning som gällde. Jag har nu gått upp i vikt till BMI 15.5!! Yay säger jag bara. Sen hämtade vi ut flera näringsdrycker, men jag pratade med läkaren och så och jag kan fortsätta byta ut någon/några per dag om jag vill och hittar något att ersätta det med. HÄRLIGT! Till lunch blev det, tro det eller ej - kebab! Inte min favorit, sushi är betydligt godare, men visst gick det ned. Beställde en kebab i bröd med stark sås och lämnade bara väldigt lite, mest torrt bröd och kebabkött som inte hade någon sås på sig. Haha. Mums! Då var man mätt ett bra tag, tro mig.. På det blev det sedan en stor latte och rödbetskaka. Första gången i mitt liv som jag åt rödbetskaka, men jag säger då det, det ska absolut bli flera gånger! Det är så mycket godare än vad det låter.. smakar nästan som morotskaka. Men ändå inte.

Igår sökte jag två matbutiker, de som finns i vår lilla ort, efter en ask med vanlig aladdinchoklad. Det var slut. Enda som fanns kvar var några paradis.. Men idag, i BUP-staden hittade jag en ask! Den inhandlades genast. Hihi. Mums. Körsbär i likör är bara helt underbar. Jag gillar inte vanligt godis (skulle aldrig kunna tänka mig köpa i lösvikt!) men choklad, desto finare och mörkare desto godare (oftast) slinker ned finfint. Men igår fick jag lite ont i magen efter allt chokladätande.. Hihi. Men det är det värt! Vågen pekar ju uppåt.

Jag måste säga: de första dagarna med operation jullov har gått alldeles prima! Fortsätter jag uppåt såhär har jag nog uppnått BMI 16 innan lovet är slut. Vilken otroligt bra start på 2012. Må det nu hålla i sig! Hur går det för er på operation jullov? Ni kanske inte går upp i samma takt som mig, men gör ni några framsteg i alla fall så är det super! Tänk bara på att ALDRIG kompensera för det ni gör. För gör ni det, är det bara att göda Ana ännu mera. Ni "tror" att ni varit duktiga, men i själva verket har ni ju inte det.. Alltså, ingen bra idé alls att lura sig själv!

1 kommentar:

  1. Men, det låter ju som det inte kan vara sant!
    Inget fusk här,eller?

    SvaraRadera