Followers

torsdag 19 juli 2012

Svar på kommentar "Ångest"

S har kommenterat inlägget"Glass i stora lass": 

Åh! va bra att du hann med 4-gott! =D
Undrar om du får ångest när du äter godis? kanske en konstig fråga men;)
Svar: Åh, det är ingen konstig fråga alls tycker jag! Jag har tryckt i mig sötsaker både från höger och vänster den senaste veckan. Just nu äter jag en dumle.. Och ja. Det känns, det gör det. Det känns som om varje godisbit lägger sig runt magen och syns när jag går förbi spegeln nästa gång. Givetvis vet jag att det inte gör det. Jag äter ur min gigantiska godispåse när jag är sugen på det helt enkelt. Jag följer suget.. Det är med lite skräckblandad förtjusning som jag gör det. I början var det jobbigast. Då kändes en godis helt fruktansvärd! Onyttig! Hemsk! Tjock! Söt! Fet! Ja ni förstår vad jag menar.

Men nu går det lättare. Betydligt lättare. Jag ska nog gå mig och ta mig en liten kokosprick.. De är ju så goda! Till middag blir det spenatsoppa med ägg. Till det smörstekta champinjoner på mjukt bröd. Mumsigt värre!

1 kommentar: