Followers

lördag 3 mars 2012

Min garderob

Min garderob är en salig blandning av allt möjligt. Jag har en "skolgarderob" och en "hemmagarderob". I hemmagarderoben finns det saker som jag aldrig skulle bära på skolan, men som jag ändå älskar att bära hemma. Direkt när jag kommer hem från skolan byter jag alltid om till min hemmagarderob- jag brukar till och med tänka ut under dagen vilka kläder som vore härligast att ta på mig när jag kommer hem.

I min skolgarderob är det mycket svart, det erkänner jag. Antar att det är så mest för att det är praktiskt med svarta kläder. Det går ju att matcha till i princip det mesta som har lite mera färg, dessutom kan det fungera utan att vara för tråkigt eftersom mitt hår är så pass rött.

Märkeskläder har jag verkligen aldrig brytt mig om. Jag har faktiskt ingen aning om sådant. Men jag antar att det beror på att jag bor ute i skogen, hade jag varit en stadsflicka hade det säkert varit annorlunda.

På morgonen när jag klär mig är det mycket efter humör. Jag försöker dock att inte klä mig alltför sött, eller alltför rockigt. Ett saligt mellanting helt enkelt! Ofta blir det ett par svarta jeans, en lite längre kortärmad svart tröja och kanske en lite mera färgglad flanellskjorta, som jag inte knäpper utan använder som kofta.

Jag har två vinterkappor som jag varierar bland. En är en enkel, lite längre än knälång svart kappa. Den andra är lite mera "fancy". Den är något kortare, grå och har en liten rosett där bak som jag allra helst skulle ha klippt bort, men som ändå fått vara kvar. Mycket för alla positiva kommentarer jag fått för den. Haha. Jag brukar ta den kortare gråa vid lite varmare väder eller då jag har kjol, och den svartare under mina mörkare, kallare dagar. Haha.

När jag var yngre, fram tills jag började i sexan ungefär, storvägrade jag jeans. Det var det värsta jag visste! Även om de var av stretch och härliga. Nej, jag skulle inte ha det! Vet det tusan vad jag hade istället, men jeans hade jag i alla fall inte. Det släppte dock när jag upptäckte att det inte var så farligt ändå, det var ju både snyggt och bekvämt!

Så jag körde på jeans tills jag hade en period i åttan och nian då det endast var kjol som gällde. Långa, dessutom. Tänk så härligt, jag kunde ju ha något ur min hemmagarderob under, ett par slappa byxor eller till och med långkalsonger under, och en lång kjol som dolde det. Whiiih! Så det var långkjol som gällde i några år där. Höstterminen i nian tror jag faktiskt inte att jag hade byxor en enda gång. Ehehe. Ofta var kjolen ankellång, svart och svepande. Sen något lite mera färgglatt över, ofta en kofta som gick en bra bit ned över rumpan. 

Hade jag fått välja helt, utan att bry mig om skolkläder, mode eller dylikt, hade nog min garderob till största del sett ut så här!

Klicka för större bild! :) Den här tog över en timme att göra. Gah.

Upptäckte nu att kläderna blev väldigt lika varandra. Får nog uppdatera igen med lite mera variation xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar