Followers

fredag 2 mars 2012

Räksallad och GIF

Denna dag är en underbar dag. Nu har jag nämligen fått sportlov! OOOOOOOOOOH så glad är jag för det. WHOOOOOH. Vill dansa, hoppa, skutta omkring. Istället nöjer jag mig för stunden med att dricka kaffe på bit. Omnom. Svart kaffe + rörsockerbit = smaksensation.

Jag har dock en hel del att göra nu under lovet. Logaritmer bland annat, som vi håller på med i matten. Och en svenskanovell, en historiauppsats, ett referat i svenska och diverse kemiformler att plugga in. Hmpf.
Men jag ska se till att njuta också, såklart. Laga goda maträtter, pröva nya, kanske även baka något.. Och sova ut såklart! Sovaaa... Sen ska jag försöka släpa mig ut på lite foto-promenader också, det är ju riktig vår i luften trots att det säkert inte börjar bli vår på allvar förrän om en månad. Så kan det gå när man bor i jämtland. Blö. Jag vill ha riktig vår NU!

Finns det något underbarare när man byter från vinterkappa till vårjacka, från vinterkängor till vårskor och kan börja cykla till skolan? När det inte är mörkt när man kommer hem, när studsmattan monteras ute på gården och när man kommer in med en bukett blåsippor till mamma? Nej, det finns inte. Våren är min favoritårstid. Men jag gillar nog de flesta årstider, egentligen.. Kanske hösten minst, fastän en riktigt färgsprakande, glödande höst kan också vara gudomligt.. Min höst 11' var däremot den värsta hösten i mitt liv, hittills.

Min vår 11' var inte heller paradiset direkt. Slutspurten av nian, nationella prov i mängder, bantande, ångest.. En himla massa helt enkelt. Denna vår däremot, det ska bli den nyskapande, kreativa, lyckliga våren! Det har jag bestämt. Och så blir det också.

Detta inlägg blev allmänt rörigt.. men det gör inget! Säger vi. För man får vara lite rörig ibland. Hihi. Nu över till mat! MAAAAAAAAT!
Det finns mat som jag fullkomligt ÄLSKAR. Att få göra sin egen sallad är en. Och nej, det är inte anorexin som talar! En stor portion ordentlig sallad är alldeles lagom fräscht och trevligt, särskilt när fantasin tryter. Och med både pasta och dressing blir det faktiskt en fullgod middag.
Dessutom skadar det inte heller att det är vackert för ögat också, eller hur?

PS. Jag har köpt en mango. Visst heter det en mango? Eller ett? Jag ville bara säga det. Så att ni blir lite avundsjuka. Hihihi.. DS.


Jag hade: Handskalade räkor (TACK PAPPA :D), keso, majs, tomat, pasta, gurka, kronärtskockshjärtan, sallad och sedan dressing men jag valde att ta hälla på det sedan, för det blev inte så fint på bild..

Efterrätt, såklart. Fruktsallad på kiwi, clementin, jordgubbssylt och lemoncurd samt ett par salta kex med turkisk yoghurt och kaffe med mjölk och mashmallows :D


I måndags, fil och flingor. Mmm! Jag sitter ofta framför datorn nuförtiden och äter.. eheh

2 kommentarer:

  1. Snygg du är i håret!
    Haha jag köpte faktiskt med en Mango idag.. har dock inte bestämt om jag ska äta den =( frukt är en av det svåraste för mig.. ångest bara jag kollar på den.. men sen kan man ju undra varför jag köpte den haha!?

    SvaraRadera
  2. Guud, du är så söt. Jag blir så glad varje gång jag ser dig :D

    SvaraRadera