Followers

lördag 3 mars 2012

Naturbilder- ett skämt?

Åh, så fint väder det är! Nollgradigt och solen strålar. Perfekt fotoväder. Eller? På med vårjacka och stövlar, hämta stativ och kamera och ut med hela paketet. Det kan ju inte vara sååå svårt!

Finast är det ju nere i vår lilla skog. Och snön ser ju ganska hård ut, den bär mig säkert. Ett par steg, jajjamen, det går! Några till.. Tjoooff. Benet glider ned i snön som inte verkar ha något slut. Jag sitter fast. Känner hur det frusna vattnet letar sig in i stövlarna, smälter av kroppsvärmen och kyler ned mig. Mm, mysigt!

Försöker ta mig upp med andra benet, det fria. Lite hårdare kanske det är till vänster.. Tjoooff. Nu är andra benet djupt nere i snön också. Varje rörelse gräver mig allt djupare ned. Jaha. Jag blir väl fast här till natten då. Passar på att ta några bilder, det var ju ändå ganska fint ljus härifrån.

Med några fina bilder i kameran stiger modet igen. Jag lirar mig någorlunda smidigt upp ur min nu perfekta benavgjutning och lyckas komma ut på säker mark igen. Puh. Inga mera djupsnöbilder nu, det får räcka med lite avstånd.


Häller ur mina av snö för trånga stövlar, lägger mig platt ned på marken och börjar fotografera.








2 kommentarer:

  1. Du är duktig på att fota :3 Jag gillar speciellt den andra bilden uppifrån, älskar när man ser hur snön smälter bort :D

    SvaraRadera