Followers

lördag 18 februari 2012

Snöstorm? Tss!

Huja! Nyss kommit tillbaka efter min värsta springtur någonsin. I början var det helt lugnt, snöade lite lätt bara. Men efter ett par minuter började snöflingorna att täta och det blåste så starkt att mitt nynnande dränktes. Mycket lustigt! Dock fick ingen vind mig att sluta - jag var bra klädd och frös inte- men när jag kom in efter en kvart såg det ut som om jag redan hade duschat. Inte att rekommendera, för min mobil var genomblöt också. Usch. Nästa gång ska jag nog ställa in joggingturen om det är snöstorm..

Jag har varit lite duktig idag, faktiskt. Skottade av ett tak, så att snön som nu kommer under natten och morgondagen inte ska få taket att brista. Det blev klart på en halvtimme, hyfsat stolt var jag då. Taket var gjort av tunt plast så jag var tvungen att söka efter plankorna som höll samman taket, en riktig balansakt alltså. Tack och lov var det mjukt med snö runtomkring och jag föll inte ned.

Ikväll är det tydligen melodifestivalen. Förra gången såg jag och mamma två låtar, innan vi gav upp, stängde av TV:n och gick iväg. Så bra tyckte vi alltså att det var. Blir det bättre ikväll tro? Kanske värt att ge några låtar en chans i alla fall. Jag lyssnar faktiskt inte särskilt mycket på "radiolåtar" och liknande, så melodifestivalen är inte riktigt min musiksmak. Men kanske, kanske att jag kan hitta någon ny favorit? Hm. Upp till bevis! Det är ju bra att kunna variera sig lite..

Jag har sjungit massor Paramore idag! "That's what you get" är helt klart min favoritlåt att sjunga. Särskilt början. Whiiih för Paramore! Jag  blir aldrig less på dem, och ju oftare man lyssnar på en låt desto bättre sitter tonerna när man ska sjunga. :D

Nä nu ska jag fortsätta äta min burk med kesella. Namnam. Får inte glömma att äta direkt efter träning :) Sen

1 kommentar:

  1. Härligt med joggingtur=) finns inget dåligt väder, jag tycker ibland det kan vara gött när det små regnar.. inte så skoj om det öser ner såklart! men lite, älskade förr när jag var yngre att spela fotboll när det regnar, medans alla andra tjejer hatade att bli blöta haha:P
    Jag älskar melodifestivalen! =D

    Hoppas du hade en bra kväll =)

    SvaraRadera