Followers

måndag 23 januari 2012

Sen är det ju så

Alla dagar kan inte vara bra dagar. Idag var det ingen bra dag. Det började bra, i alla fall. Klev upp vid kvart i åtta eftersom jag har sovmorgon och började med en god kopp kaffe. Sedan åt jag en rejäl frukost som jag brukar och klädde på mig i lugn och ro innan jag gick till skolan i -10 grader celcius. Det var kallt. För jag hade inte klätt på mig så bra. Haha.

Dagens första och sista lektion var historia. Med min pappa som lärare och ideologier som ämne var det riktigt kul! Njöt igenom de två timmarna. Sen var det dags för hemgång, kallt igen som det var. Gick i rask takt för att komma hem fortare och började någon gång under den tiden att fundera. Och fundera borde man inte göra när man är kall och hungrig och forna anorektiker.

Jag började göra lunch. Spenatsoppa, gott och bra! Bra... kändes inte alls bra faktiskt. Så jag tinade en kikärtsbiff som jag tog på en bit bröd och hade på tomat, sallad och även hamburgerdressing. Åh, jag har inte ätit hamburgerdressing på över ett år! Det var eh... bordeintekolllatinnehållsförteckningen.
Men åt gjorde jag i alla fall.

Och efterrätt på det. Grekisk yoghurt med sirap och blåbär, som jag brukar. Och en kopp kaffe. Jag sjöng sedan för full hals till Jessie J's låt "Price tag" och dansade runt som en fjant. Jag var ju ändå ensam hemma.. Det kändes bra att röra på sig. Så jag rörde mig lite mer. Dansade och sjöng tills jag var alldeles andfådd. Haha.

Jag spelade sedan ett gammal favoritspel, Dungeon Siege 2, i flera timmar tills klockan var fem och mina föräldrar kom hem från jobbet. Middag. De hade inte planerat ut något särskilt så det fick bli att göra något själv. Svårt. Jag kunde nästan inte bestämma mig! Jag som har släppt lite på beslutsångesten, stod där utan att ha någon som helst aning om vad jag skulle göra. Jag får inte fundera, bara göra. Så jag stekte upp potatis från igår och tog även en fläskkotlett i sås. Fruktsallad och kaffe till efterrätt. Härligt.

Nu gäller det bara, att fortsätta. Bara göra, inte fundera så förbaskat mycket. Det blir inte bra då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar