Followers

tisdag 24 januari 2012

Inte direkt min dag

Det blev konstigt idag. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men det började redan på första lektionen- kemi. Jag hade svårt att koncentrera mig hela timmen och tankarna flög långt iväg. Sen fick jag lov att gå hem efter lunchen, för den skötte jag ju inte så bra. Åt hälften så mycket som jag borde.. aja..
Jag funderar mer och mer över om den linjen jag har valt, verkligen är den rätta för mig. Jag menar, vad ska jag med imaginära tal till? Vad ska jag med strukturformeln för bensen till? Visst, jag behöver imaginära tal om jag ska bli matteprofessor. Och bensen om jag ska bli kemist- men det är ju inte egentligen det jag vill.

Eh. Jag vet nog inte riktigt vad jag vill! Så då kanske det är lättare att utesluta saker?

Jag vill inte bli:
Läkare
Hålla på med barn
Kemist
Nånting med bilar/fordon
Brandman/polis


Sen kommer jag inte på så mycket mera. Ehe. Ah, svårt! Jag blir lite galen här. Är det värt att byta linje? Är det värt att släppa sina prestationskrav och acceptera sämre betyg men ändå gå kvar samma linje? I don't know, I don't know.. Usch. Jag avskyr att ha alternativ. Då får jag alltid beslutsångest. Bort med alternativen tycker jag! Fastän de är ju bra på ett sätt, också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar