Followers

onsdag 11 januari 2012

En talande kropp

Åh, livet leker. Allting fungerar finfint, ja du, snart blir du en riktig kvinna! Kanske är du litet lat men hej,  det är bara bra nu så att jag kan klämma i och växa lite till här nu på slutet.

Men vad nu? Nu blev det lite snålt här på energin. Jag behöver mera! Du växer fortfarande, så du behöver så mycket mer än vad du tror att du behöver.. Bra bra. Tack för energin, mm, gott.. Men vad i hela! Du fattar väl att du inte kan kräkas upp det!? Det var riktigt taskigt! Jag behövde ju det där! Fy dig. Nu gör jag dig röd i ansiktet så att du inte gör om det.

Bättre. Det hände inte igen. Men det känns lite snålt.. Ja, jag klarar inte ens dagen! Hallå! Jag behöver faktiskt fett också för att kunna göra det jag ska! Nähä. Då får jag väl ta av det lilla jag har på lager..

Nu börjar det bli jobbigt här! Jag måste spara på mina lager, man vet aldrig när de små bacillerna kommer och ställer till det. Dessutom behöver jag ju VÄXA klart också! Sluta nu, snälla, ge mig energi... Nu ska du få. DU måste se till att vara vaken så att du kan äta... nej, inte sova! Nej! Bra, vaken. Bra, tänk på mat nu, se till att äta äta.. Nä! Du måste ju äta! Hallå, lyssna på mig! Åh, tack.

Varför blev det bara en gång? Vad har jag gjort för fel? Nä nu jäklar! Nu börjar jag få nog här, kvinna! Ah, kvinna. Smart! Vi drar in på det viktigaste som gör dig till kvinna. Håhå. Nu måste du väl skärpa dig! Och jag behöver energin som gick åt till det, för du snålar ju  på energi som om jag vore en ettåring.

Det börjar krisa snart. Mitt varningstecken hjälpte inte. När ska du lyssna på mina böner, mina böner som ger dig drömmar, tankar, föreställningar om mat? Som får dig att läsa recept, munnen att vattnas? Det är ju som om du precis stängt av dig själv, utan att tänka på mig alls. Hm.. du gillar ditt hår. Men jag behöver energin som tar att hålla det så fint som det är.. Förlåt, jag måste spara in på det.

Och sova, det har vi då verkligen inte tid med! Nu ska du se till att rycka upp dig igen och ge mig den energi jag behöver. Då kan du inte sova bort det! Hej och hå, tänk på mat. Du vill ha, du måste ha.  Bara lite i alla falll. Jag behöver det! Åh tusan, varför är det som att prata med en sten? Jag förstår faktiskt inte varför du har slutat lyssna på mig. jag menar, jag har ju inte gjort något fel..

Du orkar inte röra dig. Sluta med den där löpningen, du vet att det inte är bra.. Åh, tack för det i alla fall. Men det skulle vara betydligt bättre om du kunde ge mig energi också. För jag har riktigt, riktigt knappa förråd nu! Du skulle knappt klara om bacillerna invaderade. Förlåt, där rök lite hår till.. Det blir ju så kallt när jag inte har någonting att värma dig med, men jag kan inte göra så mycket annat. Jag har ju inte energi ens för att hålla dig varm.

Du tänker inte på mig alls! Nejdu, du ska inte tänka på annat! Vi stänger av det, får dig att få svårt att koncentrera på annat än mat så kanske du fattar snart att du behöver det. Nähä. Inte hjälper det.. Då får jag dig att se ut som om du verkligen behöver hjälp, för mig, din trogna tjänare, mig lyssnar du inte på. Kom igen, se riktigt hungrig och lidande ut.. Bra, det var du duktig på. Jag rycker av dig lite mera hår också, för säkerhets skull liksom.

Jag får dig att känna nu. Att nästan känna maten i dina händer. Du vill ha socker. Du vill ha fett. Jag behöver det. Du behöver det. Snart är spelet förlorat, för nu har jag inget att ta av. Nu får jag lov att gå på musklerna istället.. ja klaga på du bara! Förlåt lilla hjärta, men du måste slå lite långsammare, för jag orkar helt enkelt inte hålla dig särskilt aktiv. Och kära tarmar, du kan helt lägga av. Nästan ialla fall. Gå på semester! Det är ingen mening att du anstränger dig i onödan, vila på du bara.

Din vilja skrämmer mig. Du hör inte ett ord på vad jag säger, inte ett enda litet ord. Du ser heller inte vad jag gör, eller om du ser bryr du dig inte. Vad ska jag göra för att få dig att fatta? Vi tar din hud nu. River av den i fjäll. Jag menar, det KAN du ju inte missa... Bra... kom igen. se det nu! Bra, fortsätt!

Vad är det här för underbar vätska? Åh tarmar, när jag behöver dig som mest! Du måste komma tillbaka från din semester, jag har en present till dig! Och en till! Och en till! Kom igen, bra här nu. Nämen OJ vad väl sammansatt det här var! Perfekt med fett, proteiner och kolhydrater. Åh, vilket kärt återseende! Tack fina du.. fortsätt bara så här. Åh, alldeles flytande, helt perfekt... Lata tarmar! Jobba hårdare, du måste ta igen det du har missat! Bra. Duktig.

Fortsätter du så här lovar jag att få dig till liv igen. Nämen.. du fortsätter! Det är ju rena rama paradiset. Ge mig bara mera! Du orkar mera! TACK! Äntligen börjar du förstå. Det är så underbart.. Nu får du tillbaka din hy, som en liten gåva från mig. Var så god. Du kan få lite värme också, det är så hemskt när du är så kall och nu orkar jag faktiskt värma dig.

Nu kom det massa trevligt här! Yihaa, rena rama paradiset! Och fett, det som jag har saknat mest! Det som jag behöver mest! Det som är viktigast! Jag får det! Jaaa! Nu blir du glad. Nu orkar du. Skutta och tjoa på, för när jag är glad blir du glad. Var så god fina du, nu får du livet tillbaka. Jag ska reparera mig från denna dåliga tid så gott jag kan, men jag är lite långsam av mig så det tar tid. Du ska få livets gåvor i små portioner.


En portion var idag. Det som faktiskt gör mig till kvinna. Åh, jag är lycklig. Jag är glad. Och framför allt: Jag känner mig vacker.
Nu ska det firas! Fram med gåvorna till dig, kära kropp, och tack för att du finns! Du kan minsann det du gör. Hihi.

1 kommentar: