Followers

fredag 30 december 2011

Svar på kommentar

Anonym har kommenterat inlägget "Nattmacka":

Vad roligt att det går bra för dig, verkligen! :) Jag har velat fråga en sak, men jag vet inte hur jag ska ställa frågan utan att få det att låta dumt, men nu när du verkar må bättre och faktiskt vara på bättringsvägen kanske jag kan våga fråga ändå.. Så SNÄLLA detta är verkligen INTE illa menat!!

Jag vet inte vad som är mycket mat för dig visserligen, men hur får du plats med all mat? :P För du säger att du åt massa gryta och bröd med ost (som lät väääldigt gott!) och sen efter så åt du choklad och så.. Vilket iof är normalt, men du som är så himla smal, får du inte ont i magen? Det kan jag få.. Att jag fysiskt inte får plats med så mkt som förr.. Och då får jag en jättespänd och stor mage som värker i flera timmar.. Är det så för dig också?

Önskar dig all lycka!!! <3<3

Tack för kommentaren! Och det är bara att fråga, jag tar inte alls illa upp. :) Haha jag vet inte hur jag får plats med all mat! I början var det verkligen helt hemskt och jag trodde ibland att jag skulle spy upp det igen helt enkelt för att det inte gick ned. Men eftersom kan man ta mer och mer och liksom tänja ut magsäcken. Det låter kanske lite läskigt, men faktiskt så är det inte det. Det kommer automatiskt! Men ja, jag har nästan konstant ont i magen. Fysiskt får man plats BETYDLIGT mer än vad man tror, det är snarare en psykisk mättnad man känner. Det var ju inte så att förut, när jag egentligen fysiskt jämt var hungrig, gick omkring och var det psykiskt. Jag blev mätt i huvudet, men inte med kroppen. Nu när mättnaden kommer med kroppen också, är den HELT annorlunda- den är underbar! 

Det känns lite konstigt också att verkligen känna en fysisk mättnad, men eftersom det är behagligt (och ska vara!) blir det inte så farligt, fastän det är ovant och läskigt i början. De allra första dagarna som jag drack/åt näringsdrycker kände jag mig konstant uppstoppad. Och det är faktiskt så att man blir uppstoppad, för magmunnen (en öppning som liksom släpper ut magsäckens innehåll till tarmarna) har blivit lat och ovan med att jobba efter en längre tid (för mig ett halvår) med för lite mat. Den släpper alltså igenom maten för sakta och maten blir kvar för länge i magsäcken vilket leder till att det liksom packas upp på varandra.. Hm. lite svårt att förklara, men det är därför som många med ätstörningar blir förstoppade! Helt enkelt för att maten släpps igenom för sakta och blir för hårt packad.

Hoppas att detta inte blev alltför rörigt, och att du fick ut något i alla fall! Själv är jag just nu helförvirrad. Haha. Tack ändå! Kraaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar