Followers

söndag 25 december 2011

Apelsintryffel, vaniljfudge eller höstnougat?

Detta liv alltså. Jag börjar allvarligt fundera över hur jag överlevde ett halvår utan att unna mig en enda sak eller verkligen äta tills jag blir mätt med kroppen och inte med huvudet. Jag förstår inte hur jag klarade mig på att se andra äta det, men avstå själv. Jag förstår inte hur jag kunde hålla mig i styr och inte göra det som jag så gärna gjorde förut. Drack ett glas mjölk till maten, åt camembert och kex och när tillfället bjöds (hehe, det funkar bra att gömma undan aladdinasken och se till att skapa sig själv många tillfällen!) ta sig en god liten chokladbit, helst av mörk choklad.

Men då njuter jag väl desto mer nu, antar jag. Ana har fasen sett sin sista dag. Hihi. Var endaste igång igår som jag ens tänkte tanken "choklad" eller "pepparkaka" tog jag mig en! En himla bra start på operation jullov alltså. Att falla för frestelser har trots allt varit min största rädsla. Det var min, eller Anas snarare, styrka att hela tiden stå emot. Nej tack. Nej jag vill inte ha.. Nej tack, jag gillar inte det... Nej tack, jag är alldeles för mätt!

Hur går det för er på operation jullov, tro? Har ni lyckats lyda kroppen någonting, eller har ni bara stått emot?

Igår övningskörde jag för första gången! Det var helt otroligt kul. Först körde jag på landsvägen för att komma igång lite i körningen, bara få in växlar och sådant, sen fick jag köra igenom min ort! Genom två rondeller och in på gården.. Hihi. Det svåraste var nog att vända. För när jag backade, fortsatte bilen bakåt fastän jag hade släppt gasen! Gah, det gjorde mig galen. Tänkte inte på att bilen kan rulla även bakåt.. Idag ska det bli en övningskörningstur igen! Yiiihah!
Apelsintryffeln är min favorit! Vilken är eran?

2 kommentarer:

  1. Du är så himla stark, vet du det? Helt sjukt, älskar att läsa din blogg! Har du varit inlagd någon gång? Kraaam

    SvaraRadera