Followers

fredag 2 oktober 2015

Behålla vikten?

Jag vägde runt 50 kg när jag åkte från Sverige för en månad sen. Förra veckan vägde jag mig hos min pojkvän och jag vägde lika dant.

Jag bor ensam. Jag lagar min egna mat. Jag handlar själv. Väljer själv. Ändå behåller jag enkelt vikten. Hur?

Enkelt! Det är i affären det gäller. Köpa fullfet grekisk yoghurt, nötter, mycket lax, bra gott bröd, Inget fusk, inga lättprodukter. Inte kolla ingredienser. Inte krympa portioner.

Så vad äter jag?

Frukost: Tre grova mackor, ett glas mjölk. Kaffe.
Lunch: En stor full portion köpt mat på skolan. För trettio spänn får du mera än du oftast kan orka, och det är ordentlig vällagad mat. Ofta väljer jag ris och en indisk gryta. Jag äter nästan alltid upp allt, och håller mig lätt mätt i fyra, fem timmar.
Mellanmål: Fruktsallad på banan, äpple, apelsin, nötter och honung. Oftast en skål grekisk yoghurt med honung också. Kaffe med mjölk.
Middag: Vad jag är sugen på. Idag ska jag äta "egg fried rice" vilket är ris med ägg, grönsaker och en massa kryddor. Troligtvis smörgås på det.
Kvällsfika (om jag inte ätit sen middag): Grekisk yoghurt med nötter och honung.

Ibland äter jag annorlunda. Ibland äter jag glass. Ibland äter jag choklad.. Ofta äter jag lax. Lax är himla gott.

Man känner i slutet av dagen om man ätit tillräckligt. Är kroppen sugen, hungrig, har du inte ätit tillräckligt. Tänker du på mat? Du har inte ätit tillräckligt. Så ät mera!

Ett tips är också att laga havregrynsgröten på mjölk istället för vatten, samt lägga i en klick smör. Är TUSEN gånger godare, lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar