Followers

tisdag 8 september 2015

Settled

I förrgår kom jag fram till huset jag ska bo i denna termin. Det är en otroligt trevlig familj och mitt rum har allt och mer därtill - bra utrymmen, bra speglar, en bekväm säng (två!) och fin utsikt. Är väldigt nöjd, trots priset.

Första dagen på universitetet igår. Var skönt att komma tillbaka, även om vi fick en hel drös med uppgifter och grejer att läsa denna vecka. En av texterna är av Chaucer och skrivet på "Middle English" vilket i början var närmast obegripligt. Vi är endast åtta personer i klassen, jag inräknat. En väldigt liten klass, vilket både har fördelar och nackdelar! Främst fördelar skulle jag vilja påstå dock :)

Idag ska jag göra Brighton, köpa nailpolish remover och skaffa busskort. Ugh. Vädret är i alla fall klockrent, runt 20 grader och sol!
En del av mitt rum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar