Followers

fredag 4 september 2015

Back in England

Då har jag varit i Storbritannien i fem dagar. Resan hit blev speciell, allt gick från norra Sverige tills dess att vi var 12 minuter från målet i Cardiff, Wales. En lastbilsdel låg på vägen och eftersom det var motorväg och höga hastigheter kunde vi inte väja. Den kördes fast i undersidan på bilen och vi var tvungen att dra åt sidan. Varken jag eller min pojkvän fick loss delen, gemensamma krafter och allt, så vi fick ringa ett bolag som "räddar" personer som oss. Det började spöregna men vi ville inte sitta i bilen på en väldigt stressig motorväg så vi fick stå utanför. Vi stannade kvart över ett på natten och fick vänta i en och en halvtimme. Räddarkillen drog loss den på tjugo sekunder.Sen körde vi i tolv minuter och var framme. Good stuff.

.Så irriterande att något sådant ska hända tio miles från målet, men, vi var ändå glada att det inte blev en riktigt olycka.

På söndag åker jag till Brighton, där jag ska bo inneboende. Det blir hemskt dyrt, men jag har inte mycket val direkt.

Det är skönt att vara tillbaka ändå. Detta är vardag. Lite som när man kommer tillbaka till skolan efter ett långt långt sommarlov och faller in i samma gamla rutiner. Tryggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar