Followers

måndag 27 oktober 2014

Kursbyte!

Idag bytte jag kurs. Från början så skulle jag vara i General Advanced English men på något sätt hamnade jag i Cambridge Exam Preperation i vilken jag givetvis lärde mig massor, men det var inte riktigt vad jag var ute efter. Där låg fokused som det låter på att klara detta prov (behövs inför att börja på universitet i Storbritannien) och varje lektion ägnades åt en del av provet. Jag bytte nu till den jag egentligen skulle vara på från början och det gick himla smidigt - jag behövde inte ens betala för att byta bok, trots att jag skrivit lite i den första boken.

Idag gick vi igenom olika sätt att använda referera till det någon sagt och vilka sätt som var bäst att använda (i de flesta fall det sätt som använde så få ord som möjligt) och vi lärde oss också lite glosor som används inom sjukvården. Även om jag gillade den första kursen jag var i, känns det här ändå bättre då det snarare fokuserar på vardaglig engelska (om än avancerad) och inte på strategier att klara CAE. Är glad att det gick så enkelt att böta!

Längtar till att få veta om jag kommer in på universitetet i Brighton, men det är typ en och en halv månad kvar innan jag får veta. Hemlängtan har jag lite, dock ser jag det som något positivt då det kommer bli himla trevligt att få komma hem! Jag gillar att längta.

Kommer berätta lite om halloween och planer inför det imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar