Followers

måndag 15 september 2014

Shopping Centre

Sooo. Idag gav jag mig ut ensam i riktning mot Glasgow City Centre. Om man känner mig, vet man att jag inte direkt har världens bästa lokalsinne. Men med alla sinnen i högsta hugg gav jag mig av, beväpnad med pengar, babylips och djungelvrål. Det gick.. bättre än väntat! Jag kom fram till det jag ville komma fram till och hann besöka många affärer på väg dit. Svårast var det att hitta hem igen, men efter lite irrande kom jag in på en gata som jag kände igen och jag lovar er, det var en himla härlig känsla att se bekanta affärer efter fyrtiofem minuter på okänd mark!

Jag tog det dock lugnt med shoppandes och nöjde mig med mat, skrivbok, nagellackborttagningsmedel och strumpbyxor. Det var riktigt roligt att betrakta allt folk, se elever i skoluniformer och en och en annan kiltklädd skotte. Stoltheten över Skottland verkligt lyser i mångas ögon, särskilt de som bär poletter med "Yes" or "Aye" på, vilket syftar på valet om självständighet på torsdag.

Själv blev jag tilldelad ett papper som det stod "No Thanks på" av en hoppfullt leendes kvinna i trettioårsåldern och jag gav henne ett leende tillbaka. Hon trodde nog att jag minsann var en nejröstare också! Blev frågad av en spanjor om jag kunde vägen till "restaurang..." men där var jag tvungen att artigt svara att jag inte var härifrån. Kan inte låta bli att fundera på hur hon ens kunde fråga mig, då detta var i den stund jag var som mest vilse vilket säkert också syntes på mig. Hm.

Såå många vackra byggnader här i närheten! Denna ligger bara bakom hörnet.

Uppochned. Oppsie.

Del av frukost innan shoppingrundan. Slurp!

1 kommentar:

  1. Roligt att saker verkar gå så bra för dig verkligen! ^^

    En fråga gällande något helt annat som du får välja själv om du vill svara på såklart :)
    Under ditt tillfrisknande och under viktuppgången när du började äta mer, upplevde du dig också då bli mycket hungrigare? Jag är extreeeemt hungrig hela tiden sedan jag ökade maten och det är bokstavligt talat som ett hål i min mage. Jag hetsäter inte men kan äta hur mycket som helst innan jag verkligen blir mätt och sen när jag väl är mätt blir jag jätte fort hungrig igen! Helt galet. Äter säkert 3000 + kalorier om dagen och även om min läkare säger att det är helt normalt för någon som är undernärd känns det ändå väldigt onormalt. :/

    SvaraRadera