Followers

måndag 15 september 2014

Första Intryck

Jag kommer att ta det här på svenska, för alla mina svenska bloggläsare.

Sååå. Detta är andra dagen jag vaknar upp i Glasgow. Det har varit fantastiskt hittills! Jag bor himla fint med fyra människor från världens alla hörn - Libyen, Frankrike, Ryssland och Schweiz. Det har lett till många tokiga skratt över varandras egenheter och flera intressanta kulturella diskussioner. Och än har det bara gått två dagar!

Resdagen var smått kaotisk och rätt smärtsam, då min förkylning gjorde tryckskillnaderna i luften outhärdliga. Under den längsta resan Stockholm- London var jag nära att börja gråta ett tag, men tack vare att flygrädslan tog över så kunde jag tränga undan det. Nåväl, jag landade safe and sound i Glasgow till slut, en timme senare än beräknat då flyget var sent. Då skulle jag få tag i en telefon (mitt mobilnät fungerade inte för tillfället) så jag frågade en som jobbade där. Det tog ungefär tio sekunder innan jag ens fattade att han pratade engelska, så illa var hans dialekt. Hallelujah!

På något konstigt sätt (fortfarande utan att ha en telefon som jag skulle kontakta housekeepern med) kom jag på bussen. Förstod inte hur mycket jag skulle betala, höll fram en fempundssedel och det var tydligen okej. Såg på biljetten att det kostade £ 4.75 så det var ingen större förlust. Housekeepern lyckades ringa lite senare under bussresan, så det löste sig också. Puh.

Jag har så mycket mera att berätta om, men jag känner att jag inte kan ta allting här just nu. Berättar mera om det sedan!  Nu ska jag avsluta min frukost och försöka gå in till "City Centre", vilket blir mycket spännande. Jag och att hitta kommer inte alltid bäst överens. Bara jag hittar hem igen är väl huvudsaken... Primark, Dorothy Perkins, New Look och River Island, här kommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar