Followers

måndag 17 februari 2014

Svar på kommentar - mellanmål efter lunch

Anonym saRolig lista! Vill gärna se dina svar :D Har en fråga förresten, hur gör du med typ mellanmål efter lunch? :o Jag brukar vara så stressad efter skolan att jag nästan glömmer bort det :( på Antingen eller, av Tua! :D

Svar: Hej! Svarade nyss på listan :)

Jag äter alltid mellanmål efter skolan! Det är liksom självklart för mig - när jag kommer hem är jag huuuungrig! Jag är ofta också stressad, men bestämmer mig för att alltid avsätta minst en halvtimme när skolan slutat för att varva ned och äta något. Hur mycket jag äter beror på hur sent middagen blir och vad klockan är. Oftast är jag hemma till tre och äter middag vid halv sex, då brukar jag äta en macka, dricka ett glas mjölk/saft och äta en eller två frukter. Ibland äter jag några knäckebröd med smör och ost på eller nått. Beror på vad som finns hemma helt enkelt och vad jag är sugen på!

Blir du inte hungrig? Känn efter! Om jag äter lunch vid elva är jag sugen och småhungrig vid två redan. Lyssna på din kropp och det tar trots allt inte så lång tid att äta något :) Brukar försöka tänka också att jag behöver den där extra energin för att klara av att göra det jag ska innan middagen, annars är det lätt hänt att blodsockerhalten sjunker för lågt och man får ingenting gjort alls...

Ha det så bra! Och varva ned! Tvinga dig själv att sätta dig ned och bara andas. Det hjälper, jag lovar. Hade det problemet förut, jag stressade som en tooook även om det inte behövdes. Jag skrev lite om stress i november 2013. HÄR kan du läsa det inlägget.

Kram!

1 kommentar:

  1. Åh låter ju jättebra! Jag ska nog också ta en halvtimme eller liknande och bara vara ned efter skolan, så himla skönt att inte stressa! Tackar för svar :)

    SvaraRadera