Followers

fredag 21 februari 2014

Politik?

Igår fick jag besök av en kvinna från det parti jag stödjer. Hon ville att jag skulle ställa upp i valet till kommunfullmäktige i september. Ska bestämma mig nu till veckan... Spontant känner jag mig rent utav smickrad. Jag!? Jag som fyller 19 bara någon vecka efter valet.. ska jag vara i kommunfullmäktige? Det är en läskig, men lockande tanke!

Jag känner att jag står inför ett vägval. Man kan välja att tycka och tänka inom politik men inte beblanda sig med det särskilt mycket. Det har jag gjort hittills. Jag har inte gått på möten och så, även om jag är stensäker på var i politiken jag står. Det har inte blivit helt enkelt. Eller så kan man välja att vara aktiv. Gå på möten, träffar, engagera sig rejält. Ställer jag upp i valet måste jag nog ändra lite på mig och faktiskt bli aktiv. Ger jag mig in på något... ger jag mig in på det!

2 kommentarer:

  1. Jag tror på dig Tua. :)

    SvaraRadera
  2. Åh, men då kommer du inte åka till Skottland eller? Jobbigt att välja :/

    SvaraRadera