Followers

tisdag 26 november 2013

Psykologi

Idag hade jag en muntlig presentation på psykologin - i temat anorexi! Det var så otroligt roligt! Hahah! Kände att jag hade kunnat hålla på hur länge som helst verkligen. Jag gillar att läsa psykologin. Människan är så otroligt komplex och man kan aldrig lära sig nog mycket om henne. Vi håller på med hjärnan också på biologin och jag känner verkligen att jag börjar komma rätt.. Vet inte om jag vill bli psykolog direkt (nej tack) men människor, ja, de vill jag hålla på med!

Jag önskar att ens framtida yrke bara pang poff kunde ploppa upp så att man vet vad man ska plugga på och inte... Satsa på. Nu blir det lite av allt, och det blir sällan lika bra som mycket av någonting. Jag behöver inrikta mig! Nog har jag valt natur- samhälle i gymnasiet, men jag är ju snart klar där. Vad händer sedan? Då gäller det att välja den stora inriktningen i livet; universitet eller högskola. Men först ska jag jobba. Vill få upp skolsuget, sen måste jag ju veta vad jag vill plugga också.

Nu ska jag räkna matte. Prov i övermorgon! Diff.ekvationer, integraler, rotation kring x-axeln och rotation kring y-axeln och hallelujah :D

1 kommentar:

  1. Ännu en likhet; gör också alltid arbeten om ätstörningar på psykologin/sociologin.. Man har ju all kunskap i bakhuvudet så det är sååå lätt och man kan babbla i evigheter..!
    <3

    SvaraRadera