Followers

tisdag 26 november 2013

Recension: Alpro Sojadryck Choklad

Planen var egentligen att jag skulle testa den nya av alpros drycker - Mandelmjölk Mörk Choklad - men på grund av en liten miss i kommunikationen mellan min syster och jag, så blev det en sojadryck med choklad istället, från samma märke. Jag klagar dock inte!

De tidigare sojadryckerna som jag smakat, naturell utan smak, har varit sådär. Jag hade lite svårt för sojasmaken och föredrar mandelmjölk, havremjölk, rismjölk eller hasselnötsmjölk. Men med choklad med i bilden, blev det hela mycket bättre! Sojaböne-smaken försvann och istället var drycken krämig, chokladig, söt och len. Lätt värmd i mikron är det verkligen en höjdare! Betydligt godare än oboy på komjölk, tycker jag. Den är rätt så söt, men samtidigt ska ju chokladdrycker vara söta. Det känns däremot som om oboy och annan dryck är sötare. Så ja, söt, men inte dåligt söt! Perfekt söt. Och chokladsmaken är tydligt framträdande.

Drycken känns äkta och påminner om egen hemmagjord varm choklad på mjölk, kakao och socker. Den får mig att vilja åka ut och åka skidor eller pulka, bara för att få ta fram en termos med varm choklad! Produkten får 9/10 i chokladdryckssmakbetyg från mig. Det som inte gav den full pott var att det känns som om den svalnar konstigt fort... Sen krävs det verkligen något extra för att det ska bli en tia ;)


1 kommentar:

  1. Åh den är ju SÅÅÅÅÅ god!! :o Önskar jag klarrade av att dricka den, den är helt ljuvlig...! <3

    SvaraRadera