Followers

torsdag 21 november 2013

En annan lista

Tack så mycket Cecilia på vagenupp.blogg.se, härlig lista!

1. Hur gammal är du? 18 ååår och två månader!

2. Hur gammal känner du dig? 
För bara tre månader sedan hade jag svarat 15. Nu säger jag 17-18!
3. Vad har du gjort i dag? Ätit frukost, druckit kaffe, klätt på mig och sminkat mig.
4. Vilken film såg du senast? Pirates of Caribbean.. 
5. Vem ringde du senast? Pappa
6. är du besatt av någonting? Av en ande? Nä!
7. Är du rädd för blod? Nä, inte direkt. Bara det inte är brännsår/köttsår..
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I en datorstol i mitt rum, med himmelsblå väggar. Har en kaffekopp framför mig som jag dricker ur.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? TUhm.. Olof Palme, Göran Persson (han kom väl på 1990-talet?), P-A Hansson (sosse, var väl han som myntade begreppet "folkhem" om jag inte minns fel" och Tage Erlander!
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nä, jag gillar politik så jag kunde det efter någon minuts tänkande :D
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, blå och lila. Uhm.

12. När vaknade du i dag? 
Prick 06.11 för då ringde min klocka.
13. Vilken är din favorithögtid? Vilken fråga! JULEN såklart!
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Skottland!
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Det finns nog inte. 
16. Hur vill du tillbringa din pension? Jag vill resa och sen vill jag ha en himla massa barn och barnbarn som ska se efter mig. Och barnbarnsbarn! Det vore häftigt. 
17. Vad lyssnar du på just nu? Radion som mamma satte på där nere..
18. Har du någon gång brutit ett ben? Aldrig faktiskt. Har aldrig brutit någonting..

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  
Kaffe, yoghurt, havregryn,  salt och mjölk!
20. Vem är din favoritkändis?  Jon Cozart. Finns på youtube! 
21. Vad är du på för humör just nu?  Lite stressad över dagen, som vanligt..
  
22. Vilka världsdelar har du varit i? Asien och Europa.
23. Snarkar du? Nä inte vad jag vet! 
24. Vilka yrken har du provat på? Praktiserade som bibliotekarie och skådespelerska/föreläsare.
25. Hur går du helst klädd? Kjol, blus och strumpbyxor. Kängor, kappa och basker!
26. Vilket stjärntecken är du född i? Vågen
27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad eller... skumgodis. Gelégodis. Eh. Choklad!

28. Vad sa du senast? "
Mmmm.." (om att jag stressade för mycket)
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svårt att säga.. kunskapsmässigt har det nog varit svenska, rolighetsmässigt drar jag allt mera åt geografi!
30. Vad har du på dig just nu? Gråa strumpbyxor, svart klänning, svart träja (under klänningen som ej har ärmar), svart/lila stickad kofta.
31. Vilken är din favoritaffär? Modcloth.com har helt otroliga klänningar. Annars vet jag inte, handlar mest online numera x)
  
32. Vad har du för storlek i kläder? Varierar. 34-36 men på vissa kläder kan jag ha 38. 
33. Vad har du i dina fickor? Nycklar. 
34. Vad köpte du senast? Uhm. Två klänningar från dorothyperkins.
35. Hur många gånger har du flyttat? Aldrig.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Vill inte vara fast på en öde ö :( Allt som kunde rädda mig! Typ en gps och en radio som verkligen, verkligen räcker till någon som kan rädda mig. Och en stor väska med mat. 
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Bådadera. Studsar upp på morgonen, men gillar att vara vaken sent. Behöver 8-9 timmar sömn, så jag får kväva min kvällsmänniska på skoldagar..
38. Senaste filmen du såg på bio? The Hobbit i julas.
39. Har du blivit sydd någon gång? Nä, aldrig.
40. Har du någon gång badat naken utomhus? Inte sen jag var liiiten!
41. Vad åt du till frukost? En halv liter yoghurt med fruktmüsli,mjukt tunnbröd med messmör och en kopp kaffe med mjölk.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag gick i tvåan på lågstadiet och var hemskt less på skolan som var på tok för enkel!
 43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Har ju inte ens körkort..
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Uhm. Det var nog syrran som gjorde något.
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Ovanför kudden.. laddar den alltid över natten, vare sig det behövs eller inte.
46. Vad var det sista du åt? Frukosten nämnd i fråga 41 :D
47. Vem är världens vackraste kvinna? Liv Tyler!
48. Är du blyg? Det händer. Oftast inte.
49. Vilken var den sista konserten du var på? Aldrig varit på någon.
50. Vad heter du i andra namn? Morid :D 
51. Har du varit med om en bilolycka? Nope, tack och looooov.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Det skulle jag tro
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Gymnastik! Möjligtvis dans.
54. Har du några husdjur? Kanincheeen! En kanin.
55. Vill du gifta dig? Ja! Men då måste jag hitta någon först.
56. Vad är du sugen på just nu? Jag är mätt som en plätt. Vore gott med mera kaffe, men jag måste iväg till skolan.. Börjar om 25 minuter!
57. Vad är klockan? 07.50. 
58. Vad är det konstigaste du ätit? Kanske något jag åt i kina.. eller get/kanin i grekland.
59. Har du någon udda förmåga? Kan skriva "rätt" om jag tittar vad jag skriver i en spegel. Alltså skriva så att det går att läsa i spegeln!
60. Var växte dina föräldrar upp? Ö-vikstrakten...
61. Vad önskar du dig i julklapp? Peeeengar.. 
62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Yes. En gång på en julbal då jag spelade piano... en annan gång var jag konferencier, men det kanske inte gills? Spelat en "melodifestivalslåt" inför hela skolan också... satt vid pianot.
63. Göteborg eller stockholm? Göteborg, skulle jag tro. Inte gått så mycket i Stockholm.
64. Har du sett någon dö? Tack och lov inte...
65. Har du någon gång ringt polisen? Aldrig.
66. Hur många grader är det ute? -12.. burr.
67. Vilken färg har ditt hus? Vitt är det
68. Vad sjöng du senast? "There once was a boy named Harry..." http://www.youtube.com/watch?v=y57sYHIDP_Y
69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Yes
70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Nope
71. Har du svenskt ursprung? Jao
72. Hur mycket väger du? Vet inte. Drygt 44 skulle jag tro.  Men det spelar ingen roll, jag mår PRIMA!
73. Har du ett turnummer? Sju!
74. Vem kramade du sist? Don't know
75. Har du någon gång åkt snowboard? Ja, det gick inte så bra. 
76. Kan du åka skateboard? Mnjae
77. Nämn någon du beundrar och varför? Vet inte riktigt..
78. Har du gröna fingrar? Lite kanske. Brukar dock dränka växterna ibland..
79. Har du svimmat någon gång? Tyvärr rätt många gånger.
80. När lärde du dig senast någonting nytt? Igår. Lösa integraler numeriskt x)
81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Kakan..
82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Åkt till Skottland!
83. Är du vidskeplig? Sällan
84. Vilka är dina största svagheter? Jag har lätt för att stressa och är ibland lite för snabb (slarvig)..
85. Vad händer till helgen? Pluggplugg.
86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? NEJ
87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Äter bra
88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Slå ihjäl någon. Vet inte annars.
89. Vilken är din favoritrestaurang? Någon sushirestaurang..!
90. Bada eller duscha? Duscha, helt klart. Ogillar dock att bli blöt.
91. Är du bra på att laga mat? Jahadå!
92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Aldrig jobbat.. haha
93. När och varför var du på sjukhus senast? För typ två veckor sedan på grund av ögat.
94. Vilket är ditt drömyrke? Äga ett café..
95. Har du några Piercings? örat!
96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Ingetdera. Ägg är äckligt som de är.
 97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Typ någonting med Jesus. Eller antikens Grekland där vårt hus är.. Svårt.
98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Det är NU! Och NU går jag till skolan. Börjar om en kvart.
99. Har du gråtit idag? Inte gråtit på mycket länge.
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Skolan.. skyndaskynda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar