Followers

torsdag 22 augusti 2013

Topp fem!

Stjäl en liten lista av Lovisa (http://vintervindar.blogg.se/), för den var så fin! :D Märkte också att vi hade visa grejer lika :P

Topp fem mejeriprodukter
-Naturell yoghurt (med fruktmüsli eller kanel och socker.. eller hjortron)
-Mjölk (vad vore kaffe utan mjölk?)
-Keso (vissa saker är självklara med keso. Till exempel till tjälknöl.. eller äta med varma hallon!)
-Gräddfil (gott till mycket -bland annat surströmming och sill)
-Risgrynsgröt (som fått dra i saffran och vaniljpulver åh)



Topp fem sötsaker
- Glass (typ all glass är godast- mjukglass, vaniljglass...bananchoklad)
-Choklad (lakritschoklad, apelsinchoklad, kokoschoklad.. kladdkaka!)
-Lösgodis (för då kan man välja precis vad man vill!)
-Kladdkaka (en otroligt kladdig och chokladig en)
-Vaniljsås (gott till bär/kladdkaka.. eller bara äta med sked)



Topp fem drycker
-Kaffe med mjölk (klår allt vid rätt tillfälle)
-Te med mjölk (kan sitta perfekt ibland)
-Vatten (nödvändigt och perfekt närsomhelst)
-Smoothie (en frisk, väldigt fryst smoothie är nästan som glass!)
-Hasselnötsmjölk (gott i sin enkelhet)



Topp fem maträtter
-Sushi (jag behöver min sushi med mycket ingefära några gånger per år i alla fall)
-Grillat (grillad kyckling/kött med tzatsiki, tomat och rödlök)
-Tjälknöl (så jädra gott - planerar det till min födelsedag i år)
-Surströmming (är bara BÄST, hade haft det på min födelsedag om det inte vore på en onsdag)
-Bananpannkaka (med blåbär och sirap!)






2 kommentarer:

  1. MEN GULLEDIG! Vad kul att du gillade min lista, och lånade den!:] Blev som lite mallig här bakom skärmen när jag såg detta inlägg. Och det där med vaniljsås håller jag med om. Det är verkligen något gott nog att äta som det är, med sked! Hoppas du mår bra, ta hand om dig finis! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, mallig ska du vara också! :D En ovanligt rolig lista faktiskt, det är ju inte direkt konstiga frågor som vissa listgrejer kan vara ;)
      Har ett paket vaniljsås i kylen faktiskt, ska hugga in på den i helgen tror jag! Vad är din favoritvaniljsås? Hemmagjord kanske? Eller marsankräm? :D

      Radera