Followers

fredag 23 augusti 2013

Äckelkött

Alltså. I natt hade jag... hemskt ont i armen. Det sved, brände och skavde. Bet ihop och sov. På morgonen hade jag hemskt ont i armen. Under dagen hade jag hemskt ont i armen. Så.. vid kvart över tre hade jag ändå tid hos sjukan för kompressbyte, så jag sa att det gjort hemskt ont idag. Det tog många minuter att ens få loss kompresserna - de hade fastnat och var tvungna att blötas upp. Väl uppblött var det... tja. Kött. Mitt kött! Såg ut som fileérna vi ska äta till middag idag, lövtunna fileér av griskött. Illrosa, lysande, äckligt...

Din nya hud kommer, sa de, det tar bara tid - det är en ganska allvarlig brännskada du har. Nä men säger du DET!? Aaaaaaaaaaah. Jag trodde liksom att smärtprocessen var över. Att det värsta, blåsorna, var över. Men ack, så fel jag hade!

Har i alla fall choklad. Och kronärtskocka. Lite tröst så här i smärttider.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar