Followers

måndag 22 juli 2013

Klant

Jag MÅSTE skärpa mig. Har klantat till det flera gånger de senaste dagarna och skadat mig.. borde verklighen passa mig innan jag råkar ut för något värre.


  • För några dagar sedan plockade jag ur diskmaskinen och skulle ta upp en gaffel. Någon hade ställt en vass kniv, typ en lilleman, med eggen uppåt. Jag såg mig inte för och lyckades skära ett snitt uppe på tummen, en riktig flik... Uh.
  • På grund av flitigt kräftskalande (och diskande) och så är så gott som alla fingerspetsar skadade på något sätt, de flesta spruckna med småsår.
  • Alldeles nyss brände jag mig på ugnen när jag skulle sätta in tjälknölen. Det pös riktigt rejält och jag har nu en bit bränd bit kött på handen. Trevligt va?

Kan också säga att..

  • För några veckor sedan sov jag dåligt på ett golv flera nätter. Fick blåmärken på båda låren och de är kvar än.
  • För några veckor sedan när jag skulle skära fryst kött (gav mig aldrig) fick jag en rejäl blåsa på undersidan av handen, då jag höll i kniven så hårt... Jag har märke där fortfarande.

Kanske dags att passa lemmarna lite bättre?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar