Followers

måndag 22 juli 2013

Flyt och bilder

Efter några dagars oflyt känner jag äntligen hur flytet kommer tillbaka! Jag har som tidigare nämnt varit på vild jakt efter kräftor - och idag fick jag dem! Klockan halv tio stod jag i affären, bara en halvtimme efter öppningstid. Frågade lite försiktigt, finns det kräftor nu månntro, och visst det fanns det! TJOHO! När kräftorna hämtades från förrådet fick jag syn på en hylla med jordgubbar - jämtländska, härligt röda sådana. Och till vilket pris också! 500 g för 25 spänn, inte illa. Jag slog till med två paket på en gång, men efter det att systern konstaterat att jajjamen, de här var de godaste jordgubbarna hon ätit, köptes två askar till.. En ask till syrran, tre till mig. Perfekt tycker jag! Jag har snart ätit upp två askar, redan..

Soligt är det också. Jag och syster (som för övrigt heter Moa) dukade upp i solskenet en härlig liten kräftskiva. Kräftor, dill, citron, majonnäs... eh. Ja. Vi fick typ 14 var. Helt okej antar jag. Man blev nöjd, men inte direkt mätt. Tack och lov att jag har mina jordgubbar och att man kan kvällsfika mycket istället! Hihi.

Just ja, bilder. Det är lite krångligt att överföra numera, jag använder pappas dator och då måste jag överföra via min bärbara, men här kommer dem! Både på middagen jag och Moa bjöd på i lördags och på kräftorna idag.. samt lite annat, ser jag nu, Moa har tjuvtagit bilder på mig när jag lagade omelett (typ) igår och jag tog även bild på själva omelettgrejset.
Själva menyn hade jag skrivit ut i några exemplar :)

Gino på mörk choklad, apelsin, banan och päron. Innan ugnen :P

... Ginon på vit choklad!
Förrätten..

Soligt ris ;) Själva varmrätten fastnade inte på bild, konstigt nog - måste ha glömt det i all röra!

Vitlöksbaguette! Fanns både med och utan vitlök.




Knäckiga havreflarn. Slurp!


Nu lämnar vi middagen... Jag lagar mat. Lägger här upp torkade tomater. Varje detalj är viktig!

Jag hade också färska champinjoner, purjolök, hackad torkad tomat och färsk tomat...

Steka steka steka i smör!

"Omeletten", eller äggröran, var ägg, mjölk, peppar och salt.. väldigt enkel. Ville ha rena smaker.

Tada! Kryddade med lite basilika också. Blev jättegott!

Slurp. Här behövs inga andra ord!





1 kommentar:

  1. 1. Maten såg underbar ut
    2. Jag älskar din hårfärg (och vad fin du är!)
    3. Grattis att du äntligen fick dina kräftor (det är ju supergott!)

    SvaraRadera