Followers

onsdag 24 juli 2013

100 om mig

Som de flesta av er vet - jag är hopplöst förtjust i listor av olika de slag! Att fylla i dem, kryssa i svar... ja, ljuvligt! Enkäter alltså, det är så kul! Så jag är inte sen att haka på blogglistor, denna från Lovisa (vintervindar.blogg.se).

1. Vilken svordom använder du mest? Jag svär ytterst sällan.. skulle nog säga fan eller jävlar om det nu skulle ske.
2. Äger du en iPhone? Näää
3. Vad åt du till frukost? Yoghurt med kanel och socker och en tunnbrödstut med tjälknöl, keso och persilja!

4. Hur många resväskor äger du? Uhm, en tror jag
5. Använder du flip-flopps? Nope
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Ica brukar det bli
7. Skulle du hellre ta bilden eller vara med på den? Ta den. Men jag suger på att ta porträtt.
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Vet inte vilken film, men jag såg på serien "The Paradise" idag, riktigt bra!
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? Kompis, helt klart
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En stationär dator
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Det har nog hänt
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej
13. Vilken låt lyssnar du mest på just nu? Ingen särskild... en blandad hög.
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Jag brukar sällan fastna för särskilda artister!
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nä inte vad jag vet
16. När var det senast någon stötte på dig? Det var nog när jag var ute på dundermarknaden, på en fest..
17. Vad åt du till middag senast? Tjälknöl med potatissallad och massor av rödvinssås :D
18 Använder du huvtröjor? Det händer
19. Kan du vissla? Jaaa
20. Vem var den senaste som ringde dig? Syster Moa tror jag
21. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Uhm... det som går vildast!
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Varför inte? Det händer väl alla någon gång
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? Skum fråga, vad gör det för skillnad?
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Mjo, typ... Totally Spies xD
25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? Vad gills som ett köpcentrum? Birsta ligger typ 22 mil härifrån... åker aldrig dit.
26. Hur många syskon har du? 6
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Yes
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen
29. Äger du några popband t-shirts? 
30. När flög du senast? I julas, men jag ska flyga nu på lördag!
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? Runt köksbordet, eller matsalsbordet? Runt köksbordet är det eh... 5 kanske
32. Läser du för skojs skull? Jaaaaaa!
33. Pratar du några andra språk? Engelska och rätt så mycket tyska
34. Diskar du din egen disk? Ja..
35. Har du gråtit offentligt? Vet inte när senast, men när jag var liten iaf

36. Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop, skolans...
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja absolut, om jag finner det intressant
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Det beror väl på vem som har bäst ekonomi. Tycker annars att man kan betala sin egen mat.Lättast så liksom.
40. Kan du kasta macka? Yes 
41. Har du någonsin varit i USA? Nope
42. Vad har du med dig in på bion? Vet det tusan, är typ aldrig på bio. Brukar inte ha med mig något särskilt
43. Vem var din favoritlärare och varför? Jag har inga.. men jag gillar mina föräldrar ;)
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Jag har aldrig dejtat någon!
45. Vad har du för väder? Sol, faktiskt, och typ 21 grader
46. Har du en blogg? Vad tror du? :D
47. Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet? Jag gillar de flesta ämnena
48. Gillar du att flyga? Fy farao, nej!
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Omtänksamhet! Skadar inte om de har en hjärna heller..

50. När sov du senast på golvet? Natten mellan måndag- tisdag eftersom jag sov framför ugnen, vaktade tjälknölen.. xD
51. Vilken är din favoritdrink? Klurig en, jag har inte alls smakat på så många..
52. Gillar du din boende-situation? Ja
53. Vilken är din favoritdag? Fredag eller lördag.. fredag!
54. Din favoritmat? Svårt! Tjälknöl är hemskt gott.. och sushi! Bouillabaisse... Tacos! Lammstek. Bananpannkakor. 
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Fungera gör jag på i princip ingen sömn, men jag föredrar minst 8 timmar.
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Inte just nu, sommarlov ju. Har en del att göra dock, med huset..
57. Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej
58. Vilken är din favoritfrukt? Vad är frukt och inte? Jag älskar jordgubbar, blåbär och hallon! Ett perfekt syrligt äpple kan vara himla gott ibland.. eller en solmogen persika i Grekland.
59. Äger du en digitalkamera? En systemkamera äger jag.
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? Jag blir 18! Om nästan precis två månader :D
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Oftast, ja.
62. Tror du på liv på andra planeter? Yes, känns konstigt annars
63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Jag blir inte arg
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Ingetdera
65. Vad var det senaste du åt? Senast åt jag några bitar choklad, efter middagen :)
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Samma
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?  Vet inte faktiskt.
68. Gillar du senap? JAAAAAAAAAAAAAAA <3
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Att det blir bättre. Livet går upp och ned.
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Jadå, om jag känner mig säker så
71. Har du varit inlagd på sjukhus? Nope
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej
73. Tycker du om att krama folk? Ibland
74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Jao, men det har typ aldrig hänt
75. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? Många böcker...
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Jadu, kommer inte ihåg..
77. Vad är du allergisk mot? På senaste tid (mest denna sommar) har jag faktiskt känt av pollen/gräs en del. Förvånad själv.
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Hahah nä. Vegetariskt är nog bra, jag gillar vegetarisk mat, men jag älskar kött också...
79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Uhm, vet inteee
80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? Tar på mig linserna, så att jag ser något!
81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne?Svårt att säga. Det var underbart den dagen jag kom till huset i Grekland första gången
82. Vad får dig att gråta? Olika saker.. en sorglig film eller bok eller något som hänt i verkliga livet.
83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Jag vet inte
84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Svårt att säga
85. Vem är din knasigaste vän och varför? Jag är min knasigaste vän!
86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Yes
87. Vilken musikkonsert var du på senast? SIngen
88. Vad har du för färg på tandborsten? Blå/vit - en eltandborste
89. Har du varit med på tv någon gång? Yes
90. Har du levande blommor hemma? Ja, mååååånga.. väldigt många.
91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Svart
92. Har du körkort? Nej
93. Har du en bästis? Jag har många!
94. Hur ser dina sängkläder ut? Mörka just nu.. typ brunröda
95. Vad får dig att koppla av? Att veta att jag gjort klart allt jag ska
96. När skrattade du hjärtligt senast? Vet inte riktigt
97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Jadu... resa helst! ELler bara njuta någonstans med trevligt sällskap, god mat och bra böcker.
98. Vilken var din bästa ålder? Det vet jag ju inte förrän jag genomlevt allt!
99. Berätta vad du tycker om dessa 100 frågor? Att några är konstiga
100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu? Äta vaniljglass med kolasås och skivad banan.. därför går jag och gör det.
Sov framför ugnen.. riktigt mysigt faktiskt.
The Paradise, så bra! Rekommenderar starkt :)

1 kommentar:

  1. Att listor är kul?! Älskar dom, och de är lika roligt att fylla i sina egna som att läsa andras! Kul att du lånade min ^^ Peppkram!

    SvaraRadera