Followers

måndag 17 juni 2013

Packning och klädtänk

Packaaaaaa! Nu börjar planeringens tid. Jag är både bra och dålig på att planera. Kläder är svårast - jag klär mig efter hur jag känner mig för stunden (kan byta kläder fyra gånger på en morgon) och vilket väder det är, men nu när jag ska resa bort måste jag tänka på allt. Regn, sol, vind, värme, kyla.. sova. Finkläder. Allt ska med och helst ska det ändå vara så få kläder som möjligt. Det går inte riktigt ihop. Slutar oftast med att man har med för mycket, eller att man står där många mil hemifrån och saknar klädesplagg.

Jag brukar också alltid ha lager på lager. Klassikern är jeans, en långärmad tröja och en kortärmad lite längre tröja över det. Sen en kofta/lätt jacka. Blir det varmt kan jag ta av mig koftan.....Jag klär mig i långärmat så ofta som möjligt, sover till och med i långärmat. Och sockar. Jag har i princip alltid sockar på mig, även på natten...

Nu försöker jag tänka dagvis - resekläder, midsommar, gå-på-stan-dag... och så vidare. Sen några ombyten på det, pyjamas och saken är biff! Nu ska jag sätta på tvättmaskinen, det är välbehövligt.

Jag har tvekat och tvekat på att lägga upp de här bilderna, av flera olika anledningar... Men ja,  här ser ni hela mig. Så här kan jag klä mig en varmare dag!
Annan varm dag...

JAA jag gillar att fjanta mig framför webbkameran!

Ännu varmare dag...
Småkylig, men ändå solig och fin dag :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar