Followers

måndag 3 juni 2013

På väg upp

Haha, jag visste det! Jag var helt 100% säker denna gång - jag hade verkligen gått upp i vikt. Faktiskt ger den "nya" vikten mig ett bmi på 16.4. Ibland är det himla bra att vara liten, man behöver inte gå upp så mycket ( i antal kilon) och det gör ändå skillnad. I förhållande till ens kropp så är det ju en del. Jag är ruggigt stolt över det jag lyckats med! 

Nu vet jag däremot att det kan vara så att vikten ploppar upp något kilo för att sedan gå tillbaka några hekton. Det kan bero på att vätskebalansen i kroppen förändrats och liknande. Så i morgon kanske jag gått ned tre hekto, för att sedan fortsätta uppåt igen. Det är liksom svårt att förutspå, kroppen är ingen superduperexaktmaskin och ökar inte i vikt som en sådan.

Dags för en smarrig frukost och sedan ska jag iväg till skolan... ska hålla mitt tal nu på morgonen. Konstigt nog är jag inte alls nervös! Men det lär väl komma just innan, spelar dock ingen roll- känslan efteråt överträffar alla negativa känslor med hästlängder!


3 kommentarer:

  1. Men vad bra Tua! Riktigt grymt jobbat. Och som du säger i sådana här fall är det rätt gott att vara kort (det är samma för mig) :)

    SvaraRadera
  2. Tua, Tua, TUAAA!

    SvaraRadera
  3. Härligt, grattis! Fortsätt i samma stil! :)

    SvaraRadera