Followers

lördag 8 juni 2013

Lördagsmat

Lördag! Aha! Tjoho! Vill inte ha lördagsgodis i alla fall, den saken är säker. Men snart blir det en gigantisk mjukglass till mellis och sedan ikväll blir det pizza, hemlagad. Det var, hör och häpna, mitt beslut att vi skulle göra det! Muhahaha! Det är ingenting jag verkligen älskar, men det är helt okej.

På min ska det vara;

Skinka
Tomatsås (recept kommer!)
Ananas
Banan med curry
Kronärtskocka
Oliver
Färsk tomat
Rödlök
Ost

Jag har precis satt igång tomatsåsen, den blir allra godast om den får puttra riktigt länge. Snart ska jag göra pizzasalladen och sedan blir det iväg för mjukglass. Vad ska jag mer göra idag? Tja, jag vet inte. Till lunchen åt jag rester från igår, grillad fläskfilé, klyftpotatis, mängder med tzatziki och sallad. Så gott. Jag har liksom mättat mig på godis för ett tag nu (vi får se hur länge det håller), så det blev pepparkakor till efterrätt istället. Ehm.. ja... vad mer har jag att säga? Inte så mycket. Det händer inte så mycket helt enkelt. Jag läser mycket fanfiction just nu, har en sådan period. Älskar pairingen mellan Hermione Granger och Tom Riddle, den är bäst. Uh. Borde göra klart mina två sista skolarbeten, fysik båda två, men jag oooorkar inte. Får väl göra dem i morgon. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar