Followers

söndag 2 juni 2013

Från tanke till handling

Igår gjorde jag det. Jag gick direkt från tanke till handling.

Klockan blev sju. Det var närmare två timmar sedan jag åt middag så jag var helt helt proppmätt längre. Middagen hade varit ganska utmanande - potatismos med panerad, stekt rödspätta och remouladsås. Gott, men "förbjudet". Nu var det lördagskväll och jag hade under dagen funderat lite på lördagsgodis men aldrig kommit till skott. I affären kändes det inte aktuellt bara. Nu däremot... jag ville ha godis!

Så jag och syster gick till affären och köpte godis. Enkelt. Jag plockade det jag ville ha, drygt ett halvt kilo (men syster fick också några bitar) och sedan gick vi hem, satte på en film (Beautiful Creatures) och åt. Åt tills jag inte orkade mer, vilket var drygt halva påsen.

Det var nog behövligt att göra det där igår. Mycket för tanken, men också för kroppen. Det kändes liksom lättare att äta frukost helt plötsligt, det kändes inte så mycket i jämförelse med det jag åt igår. Nu ska jag fortsätta ligga i, gå från tanke till handling och det KOMMER att ge utslag på vågen och på mitt mående i allmänhet.

Idag blir det råpluggning på talet som jag ska hålla i morgon som gäller. Plugg, mat och godis.

Dålig mobilbild, men jag ville hugga in! Och jaaaaaa, det blir godare i påskägg och dessutom prasslar man inte med påsen under filmens gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar