Followers

onsdag 15 maj 2013

Svar på kommentar; Bara gröt till frukost

Jg tror att det egentigen inte handlar om att du äter för lite emellan måltiderna, utan att just måltiderna är för små. Jag menar.. bara gröt till frukost?! Alldeles för lite 

Svar: Bara gröt till frukost åt jag inte :) Jag lägger sällan upp allt jag äter, alltså vid måltiden - jag tar om, är jag sugen på ett knäckebröd tar jag ett knäckebröd till (med pålägg såklart). Till min grötfrukost åt jag till exempel två flatbröd och fem skivor skinka, samt en rejäl bit hårt tunnbröd med kräftost (då snålas det inte!) på. 
Det kan nog säkert ligga något i det du säger dock- mina måltider är för små, i alla fall för att kunna gå upp så pass mycket som jag behöver. Men jag har hemskt svårt att äta stoooora måltider, det blir hellre så att jag äter oftare. Om det skulle vara så att jag tycker om middagen väldigt mycket, då äter jag nog mera än en normalportion. Så på så sätt äter jag "normalt", jag kan ta om, jag mäter inte och jag räknar inte. Efter både lunch och middag ser jag till att äta något efteråt (ibland får jag inte plats), sitter nu och äter två pepparkakor och en rejäl chokladruta samt en kopp kaffe med mjölk i, till efterrätt på lunchen. 

Efterrätt till en lunch..
.. till en annan lunch.
.. och till en annan lunch. Mina pepparkakor börjar ta slut :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar