Followers

onsdag 15 maj 2013

Mjugklass och trötthet

Så.. igår blev det mycket riktigt mjukglass - fastän vädret stod emot mig. Det spöregnade, bokstavligt talat. Men när det bara duggade, smet jag iväg och köpte en vuxenbägare/stor bägare mjukglass med jordgubbsströssel. Jag hade tänkt ta tuttifrutti på, min favorit, men den var tyvärr slut. Jordgubb fungerade också finfint! Det var... högst omysigt, men mycket mycket mycket gott! Hoppas att det blir sol snart så att jag kan äta mjukglass under rätta förhållanden.

När jag kom hem igår efter fikat stendog jag av trötthet och skol-lesshet. Efter att ha skrivit nationella på morgonen var min hjärna stendöd och urvattnad från smart information. Jag kunde inte alltså, trots att jag verkligen hade behövt, plugga något. Oh herregud, detta berg av plugg! Nu ska jag snart iväg till skolan och skriva ett fysikprov (kärnfysik) som jag förut inte kunde skriva då jag inte ens visste att vi hade prov. Tjoho. Idag kommer jag även att förbereda det muntliga nationella i matte.. Jag får en uppgift och får 60 minuter på mig att förbereda en muntlig lösning och presentation av talet. Uh!



Jag var mätt i tre timmar efter den här... Den må se liten ut, men skenet bedrar! Själva bägaren är nämligen väldigt stor, jämför med skeden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar