Followers

torsdag 16 maj 2013

Stressstressstress

Usch, vad det är jobbigt att ha en superkort lunch och behöva hinna cykla hem, äta, dricka kaffe och sedan komma tillbaka till skolan för ett hårt tidsschema igen och på det ha en viktig lektion - muntligt nationella i matte. Men jag gjorde det! På 55 minuter cyklade jag hem, lagade mat, åt, drack kaffe, åt choklad och ned till skolan igen. Jag hade till och med fem minuter till godo... Gör dock helst inte om det! I morgon har jag lite längre tid på mig, men det knappt. Jag avskyr att stressa med mat. Fy! Äter inte väldigt långsamt, middag äter jag på runt tio minuter, men att ha en tidspress över mig när jag ska äta är jobbigt. Jag vill göra det i lugn och ro och veta att jag har mycket tid, även om jag äter ganska fort.

Det är riktigt fint väder idag! Närmare arton grader och solen tittar fram rätt så ofta mellan molnen. Härligt! Förhoppningsvis håller det i sig (verkar som det på prognosen!) så då kanske man kan grilla under helgen och sitta ute med skolarbete. Mysigt värre :) Jag gillar när det är runt 18-20 grader utomhus. Är det över tycker jag att det blir för varmt, det ska vara så att man kan ha långärmat utan att svettas eller frysa. Helst ska det inte blåsa mer än någon liten fläkt ibland, nu blåser det lite för mycket för min smak. Menmen, man ska inte klaga, inte snöar det i alla fall!


Brukar dela på mina pepparkakor (så kan man enklare doppa dem i teet/kaffet) och en idag blev himla fin tycker jag! Hihi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar