Followers

söndag 12 maj 2013

Söndags-prat

Idag blev det en rejälare lunch än vanligt för min del! Igår stekte jag ju fjärilskotletter till middagen, då marinerat i salvia, vitlök, rosmarin, soja, svartpeppar och smör. Nu marinerade jag med skivade färska champinjoner, vitt vin, svampbuljong, persilja, smör, lite vitlök och svartpeppar. Det fick dra i marinaden bra över två timmar och blev riktigt, riktigt gott! Jag stekte också lite gul lök alldeles mjuk, som jag sedan blandade ned tillsammans med kotletten och champinjonerna. Först fräste jag på kotletten, sedan i med hela marinaden. Åt tillsammans med potatissallad från igår. Slurp! Kände att jag behövde en rejäl lunch. det var nog länge sedan jag var så nöjd efter den också. Men kaffe, choklad och pepparkaka gick ändå ned..

Nu sitter jag och försöker skriva på min uppsats. Jag har två uppsatser, varav ena är försenad och den andra är inlämning ikväll. Prioriterar den som ska lämnas in idag - bättre att ha den inlämnad i tid än att få två försenade. Det som gör mig något irriterad är dock kriterierna som står på skolverket - för att få ett A i betyg krävs det nog att denna uppsats blir A. Och kriterierna babblar på om "nyanserande och komplexa" resonemang. Eh. Ja, precis, eh. Jag förstår på ett sätt, men på ett annat sätt inte. Jag förstår vad det betyder, men jag förstår inte om jag lyckats applicera detta på min uppsats. Alltid lika spännande att få se när man får tillbaka den! Ugh.

Idag kommer min syster hem. Hon har ju varit i USA hos min kusin (här är hennes blogg) och jag har inte träffat henne på bra länge. Ska se till att gömma undan aladdinasken dock, och bara bjuda när jag känner för det.. annars lär jag komma ned i övermorgon och finna att alla de goda pralinerna är borta! Och det vore faktiskt hemskt förfärligt, ty det är min ask!

Jag vill tacka alla för de fina kommentarerna och brevet jag skrev. Sedan dess har faktiskt bara två stycken avföljt mig på instagram, medan jag avföljt närmare trettio stycken. Frågan är väl om alla som följde mig läste det; den blev ruskigt lång. Gick inte ens att posta i ett enda inlägg där, utan jag var tvungen att ta ett stycke i sänder.. Uh!

I morgon är det väg-dag. Jag har faktiskt inte vägt mig på en vecka nu, så det kan väl ha gått lite hursomhelst antar jag. Men det känns verkligen som om jag inte har gått ned - jag brukar känna det på mig när jag väl gör det. Men gått upp? Ingen aning. Ibland kan det ju vara så dumt att om man ökar på intaget blir kroppen så glad att den genast sätter igång en massa nya processer, hormoner, blodcirkulation och liknande. Hormonerna vet jag att de har hänt något med, jag fick en finne i pannan vilket jag inte haft på bra länge. Ehehe. Vi får se helt enkelt! Tror det är bäst att jag hämtar en pralin (med tanke på vågen) och fortsätter med min uppsats.

Hoppas att er söndag blir trevlig!

Ps. Tacos ikväll! Längtar.

Så här sitter jag och vrider mitt hår..
Om ni någon gång undrat hur mitt hår kan se ut bakifrån, ser ni det här. Bild från igår. Men jag tror att det i verkligheten inte lyser lika fullt så orange.. tror... Det här är min vanligaste frisyr- hästsvans med ett sidenband runt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar