Followers

fredag 24 maj 2013

Prooooov

Såå.. fredag! Både tjoho och blähä. Tjoho för att det är.. eh.. fredag, blähä för att jag ska sitta i många timmar idag och skriva nationella i  matte. Sitter just nu och förbereder mig genom en rejäl grötfrukost (innehållande bland annat gröt, sylt, mandelmjölk, hårt tunnbröd, skinka, kräftost, te, päronsaft). Igår gjorde jag också en matlåda på kvällen eftersom jag får svårt att på en timme hinna hem, laga mat och äta lunchen innan det är dags för del två  Det är otroligt viktigt att äta rejält innan långa prov! Mat är nämligen det sista man borde tänka på vid provtillfället, och med mat i magen brukar tankarna försvinna. Några pepparkakor och lite choklad ska med i fall att blodsockret trots det blir för lågt på eftermiddagen.

Uh. Om en timme nu sitter jag i aulan med miniräknaren framför mig. Börjar bli lite nervös. Jag sov ändå bra i natt, tack och lov, vilket jag faktiskt inte brukar kunna innan stora prov. Nu oroar jag mig över att jag druckit för mycket och kommer att bli kissnödig under tiden. En stor kopp te, ett stort glas päronsaft och dryga decilitern mandelmjölk på gröten.. ah!  I värsta fall får jag lämna salen och gå på toa - aldrig gjort det under nationella.

Nu ska jag dra iväg. Ska bli hemskt härligt när detta är bortgjort! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar