Followers

torsdag 9 maj 2013

Plugg-dag

Dripp, dropp, dripp, dropp. Nej. Mera som schmaaaaaaaaaaatter, klatsch, klatsch, schploff, schmaaaatter!
Halv åtta. Lagom varm, utvilad och avslappnad. En oavbruten nattsömn, perfekt. Drar mig i tre minuter, kliver upp. Torsdag. Inte vilken torsdag som helst, utan Kristi Himmelfärd. Ingen skola. Ingen schemalagd skola. Eller jo, schemalagd men ingen skola!

Då är det bra att min dag började med schmaaaatter, eftersom det då känns bättre att sitta inomhus och plugga. Man slipper ju får dåligt samvete över att man inte är ute i solen och gör något.

9.30 börjar det, alltså om två minuter. Då är det samhällsuppsatsskrivning fram till 11.00. Jag känner på mig att det blir många aladdinpraliner innan denna dag är avklarad. Måste ha energi, hjärnan måste fungera så bra som möjligt! KONCENTRATION! Och på min "lunchrast" hade jag tänkt gå och köpa en ask med jordgubbar, kanske doppa i choklad... eller socker. Får se.

Nu börjar "lektionen", bäst att jag inte blir försenad!

Här är jag nu, i mysiga kläder och redo att ta mig an plugg-berget.

1 kommentar:

  1. alltså åh - varenda gång jag ser en bild på dig (dålig på att kommentera haha).. hih mitt hjärta typ kollapsar av "sötis-döden". :D är din hårfärg naturlig eller ej? oavsett vad, älskar den hih. finns det något inlägg ngnstans på din blogg om typ "din historia" eller så? om du gått behandling osv? :)

    måste bara få säga TACK för dina kommentarer förresten.. så himlans fina, så fort jag börjar må dåligt scrollar jag ned och läser allt snällt om o om igen (tönt här hahah..). juste! mitt hår haha, jajjemen naturliga "lockar" - och om jag haft de uppsatt ett tag..eller glömt o borsta det haha... JISSES säger jag bara xD balsammetoden säger du? vad är det för något?:) kramis!!

    SvaraRadera