Followers

söndag 5 maj 2013

Mjukglass i härliga lass

Vaknade upp till dystra moln, två grader och regn i luften, men frukta icke! Jag kommer att trotsa vädret och fika med en kompis idag - mjukglassinvigning! Jag har alltid gillat glass i olika dess former, mjukglass en riktig favorit. Förut ville jag alltid ha noisettetopping, en sorts nougat som stelnade något. Om inte det fanns tog jag utan topping eller stössel och åt bara en enkel mjukglass. Jag har alltid velat ha i bägare, annars tar ju mjukglassen smak av den där jobbiga våfflan.

Nu väljer jag aldrig en sås på, utan ett strössel. Vanligtvis tuttifrutti, men även jordgubb eller saltlakrits. Idag blir det nog tutti frutti, om det finns. Håhå. Gott! Jag äter också alltid med sked, ty det vore närmast ett brott att äta på ett annat sätt.

Hur äter du mjukglass? Med sked? I våffla, bägare? Vad har du för strössel på, eller har du annan topping?

Med tuttifrutti-strössel.. Förra årets första mjukglass tror jag att det var!
Jooordgubbsströssel, detta var förra säsongens sista :(

2 kommentarer:

  1. Har du ätit yoghurt-glass från (relativt nya) Yollibox någon gång?

    SvaraRadera
  2. Hur gjorde du för att våga gå framåt med utmaningar (som glass, godis, pannkakor med sirap osv)? Jag måste börja utmana mig mer, men är så fruktansvärt rädd. Hur lyckades du övervinna rädslan?

    Tack för en UNDERBAR blogg!
    kram

    SvaraRadera