Followers

onsdag 1 maj 2013

Första Maj

Sååå, idag är det första maj! Det är väl roligt? :D Ingen skola! Arbetarnas högtidsdag! Whiho. Firar med pepparkakor, jordgubbsgodis och baconost. Samt skolarbete, är ju ändå arbetardag.

Pepparkakor kunde jag bara inte låta bli att köpa idag, suget efter jul blev efter morgonens inlägg för stort. I morgon blir det dessutom risgrynsgröt till frukost - och vad vore väl det utan någon pepparkaka? Hihi. Måste ju ladda upp inför provet som är de första timmarna på morgonen, nationella skriftligt i engelska.. Huh!

Till middag blir det grillat. Vi ska grilla flintastek (första gången för mig vad jag kommer ihåg), chorizo och till det ska vi grilla potatis. Spännande och gott! Hoppas jag.. Funderar också på att ta någon efterrätt, lutar åt glass eller tina en kopp vaniljsås som jag fryst ned. Oftast blir jag däremot så mätt efter middagarna, att det inte alltid är kaffe som slinker ned ens. Vad ska ni göra idag? Ska ni göra något speciellt, eftersom det är Första Maj? Eller kanske ni firade igår istället, Valborg? :)

Solen skiner ute, men det är typ sex grader varmt. Önskar att det kunde bli varmare! Funderar dock på att trotsa kylan och ge mig ut för en uppfriskande pilbågs-skjutnings-session. Vi

Pepparkakor, choklad och kaffe med skummad mjölk blev min efterrätt till lunchen. Slurp! På kaffet har jag choklad-pulver, om någon undrar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar