Followers

tisdag 28 maj 2013

Beslutbeslut JAG TOG DET

Skulle äta mjukglass med syster vid ett, men hon jobbade och kunde inte komma ifrån. Handlade med pappa först. Åkte till syster, nej hon kunde inte. Skulle jag åka hem och äta yoghurt istället? Pappa tyckte jag skulle köpa glass ändå. Ana tyckte att jag skulle hem och äta yoghurt. Nä, sa jag, det är just vid sådana här tillfällen som jag SKA gå och köpa glass ändå, ensam! Så jag gjorde det. En stor bägare med tuttifruttiströssel. Nähä, finns inte det, då tar jag väl jordgubbsströssel istället då.

Åkte hem och åt vid köksbordet. Tyckte att den var ovanligt liten, det varierar så beroende på vem det är som gör den. Kanterna var liksom inte utfyllda ordentligt... Buhu. Då blir jag avundsjuk och sneglar på de andra i kön som fick större glass. Känner mig som ett litet barn, men hallå, jag vill ha valuta för pengarna! Nöjd blev jag i alla fall, mycket nöjd.
Jag valde rätt.

Här här jag redan ätit "toppen"... Men ja, den VAR ovanligt liten. Stor bägare? Stor bägare som inte är fylld helt! Buhuuuuu

Mätt? Nöjd? Mnja. Inte nöjd, den var ju inte "full". Så jag tog en pralin och ett rejält glas hasselnötsmjölk. Litebättrenu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar