Followers

söndag 14 april 2013

Vad vill Tua?

Nu är det FÖRÄNDRING på gång! Jag har sagt det förut, men nu gäller det på riktigt. Jag har skrivit ned mål och del-mål på ett papper och jag ska noga se till att de efterföljs. Jag har diskuterat med mina föräldrar, pratat igenom allting.

Det slutgiltiga målet är friskhet.Att jag mår bra, kan klara mig själv och helt enkelt lever ett bra liv. För det är ju det jag ser i framtiden, en frisk Tua, men jag måste sluta vänta på att den dagen då förändring sker ska flyga till mig utan ansträngning från min sida. Den dagen är idag!

Jag är fullt medveten om att resan kommer att bli allt annat än enkel. Motgångar, tårar, bakslag - men jag är också stensäker på att jag faktiskt kommer att klara detta galant.

Ett steg på vägen är att jag ska se till att få i mig MINST 1500 kcal varje dag. Det är oacceptabelt med mindre. Men givetvis är det bara toppen om jag kommer betydligt mycket över det, särskilt eftersom jag måste upp över fem kilon i vikt. Jag vet att det inte är bra att räkna, men jag måste göra det ett tag nu och det för att vara säker på att jag får i mig det jag ska. Räkna, av en bra anledning!

Detta, är början på det nya och slutet på det gamla.

Jag ska fråga mig själv: Vad vill Tua?

Inget mera velandet hit och dit! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar