Followers

måndag 15 april 2013

Awesome matdag

Känner att jag ätit riktigt bra hittills idag! Himla bra faktiskt. Till frukost åt jag grahamsgröt med hjortronsylt och mjölk, sen ett par skivor tjälknöl (massa kärlek till det köttet) som pricken över i:et. På lunchen fick jag lov att åka hem och äta, det blev tysk potatissallad med massor av tjälknöl och en drös kapris. Även ett flatbröd med ost på.

När skolan slutade, redan vid ett, fick jag ett ENORMT sug efter rismjölk. Så jag gick förbi affären på väg hem och köpte en förpackning (25 spänn, ockerpriser!) ur vilken jag provsmakade när jag kom hem. Så förbannat gott. I morgon ska jag också köpa kravbananer, så att jag kan ha banan och rismjölk på gröten. Åt det i en lång period i höstas och nu blev jag sugen igen.. Förutom rismjölken åt jag upp det sista av tjälknölen, ett knäckebröd med smör, skinka och senap och även en apelsin med kanel på. Namnam.

Middag stod jag för, det var succé vill jag lova! En gratäng på torsk, spenat, gratängsås (vilken jag hade spetsat med vitlök hihihi) och sedan kokt mandelpotatis till det. Grymt gott! Kaffe och choklad efter maten och Tua är mycket nöjd. Vad som blir till kvällsfika återstår att se, men jag är fast besluten att komma över min gräns på 1500 kcal vilket nu klockan sex helt klart känns möjligt. Yay!

I morgon ska jag stor-handla. Förutom kravbananer hade jag tänkt köpa risgrynsgröt, men jag hittade pama minutris i skafferiet och det går kanske lika bra.. fastän köpt risgrynsgröt tycker jag är mycket gott. Får se helt enkelt! Sen måste jag köpa havremjölk också, det kan jag till och med dricka. Har svårt att dricka vanlig mjölk numera nämligen, vilket är konstigt eftersom jag för sisådär fyra år sedan drack mjölk som en kalv.

PS: Glöm INTE att rösta på vilken årstid du tycker bäst om här till höger!

Bild från i somras, då jag upptäckte rismjölken. Hade den till allt, på allt.
Längtar efter att kunna köpa sådana här igen! SVENSKA JORDGUBBAR DOPPADE I SOCKER MMMMMMMM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar