Followers

måndag 15 april 2013

Rismjölkar er

Nu börjar jag bli lite tjatig antagligen, men rismjölk alltså! Jag har funderat mycket på det idag. Vad kan man göra med den? Har ni några erfarenheter av rismjölk, så dela med er!

Ni som inte smakat rismjölk.. tänk er en vätska. Tänk er att vätskan smakar krämigt och är alldeles lagom söt, med en ljuvlig ton av någonting liknande risgrynsgröt. Den är mjukt vit och bara smälter ut i munnen, får en att vilja ha mer och mer... det är rismjölk det!

Vad jag kan komma på just nu, att göra med rismjölk:

Smoothies (rismjölk, banan, jordnötssmör mmm)
På gröten
Kan man koka risgrynsgröt på rismjölk?
Dricka det

Sen tar det liksom stopp. Man kan ju baka med det och så, men jag är inte så bakig av mig just nu. Nu vill jag höra era förslag!


Dricker himmelriket i rismjölksförklädnad
Mermermermer

1 kommentar: