Followers

tisdag 16 april 2013

Matipratidagi

Nu har jag precis varit iväg och storhandlat! Det blev risgrynsgröt (fuskade och köpte en "korv" så att jag har i nödfall), vaniljsås, frysta hallon, frysta blåbär (nej jag är inte rädd för hepatit A :D), kravbananer, jordgubbssylt, havremjölk... fler saker därtill, men det var de viktigaste tycker jag. Nomnom. Jag ska laga middagen i morgon, tacos blir det då. Håhåhåhåhå, ibland är det bra att laga middagarna de flesta måndagarna och onsdagarna, det blir bara himla god mat!


I morse gjorde jag kornmjölsgröt. Det var bra länge sedan! Gottigott, särskilt tillsammans med äppelmos och rismjölk. I morgon ska jag göra havregrynsgröt tror jag, nu har jag ju banan och havremjölk till. Som jag längtat! Kanske inte kan hålla mig utan äter det ikväll också. Vi får se.
Jag åt resterna av gratängen till lunch, tillsammans med potatis och broccoli. Nu har jag precis ätit en stor skål med yoghurt, kiwi och russin. Till middag blir det fläskkotletter, det blir himla gott. Kanske även kantareller till? Vi får se!

Det är lite klurigt att skriva ned det jag äter. Känns så konstigt, jag har ju arbetat mot att skriva ned maten och tänka på vad jag ätit. Men nu är det av en bra anledning, får lov att tänka så. Hittills ligger jag bra till. Lär bli enkelt att komma upp i det jag måste, men om jag gör det tidigare än väntat (dvs innan kvällsfikat) så är det bara bra om det blir över mitt dagsmål. Då är det en ännu större framgång!


Jag var JÄTTEDUKTIG igår. Kom över mitt dagsmål, mycket på grund av mitt kvällsfika. Gjorde en "glass" i två lager. Botten: fryst banan, fryst mjölk, jordnötssmör, vaniljpulver. I det andra lagret var det samma blandning som det understa, men jag lade till kakao. Blev sjuuuukt gott!

Håhhå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar