Followers

fredag 12 april 2013

Lakritsdagen!

Åh, som av en ren slump så var det lakritsdagen idag - och vad passar då bättre än att smaka på alla mina nya lakrits-godsaker? Ingenting! Det är dessutom fredag och jag börjar äntligen att bli frisk från min eländiga sjukdom. Många skäl att fira alltså!

Först lite allmänt om lakrits. Meningarna om denna smak är väldigt delad, ofta hatar man det, eller så älskar man det. Jag älskar lakrits och har alltid gjort! Föredrar dock saltlakrits gentemot sötlakrits, men båda fungerar. Lakrits finns i många olika godsaker och kryddan anis förekommer också ibland, vilken har en lakritsliknande smak. Personligen anser jag att lakrits är godast att kombinera med något, några säkra kort är:

Lakrits + Hallon
Lakrits + Citron
Lakrits + Viol

Framför Let's Dance intogs en grymt god lakritsbomb. Den bestod av Sias "Citron Lakrits" , Icas Saltlakritssås samt lakritsströssel. En riktig höjdare!
Efter glassen blev det en kopp te, Jordgubb-Lakrits. Hihi.
Jag hittade ett fint glass-fat.

Det här var grymt gott! Tur att det finns glass och tillbehör kvar..

I slutet ville jag ha någonting lite extra, så jag la på några hallon och lite mera lakritssås. Nästa gång blir det nog hallon från början redan. 

Jordgubb-Lakritste! :D

1 kommentar: