Followers

onsdag 24 april 2013

Braaa!

Lunchen blev klurig idag. Jag hade inte med mig någon matlåda.. gick in i matsalen, kollade vad som fanns. Salladsbordet : broccoli, rivna morötter, skivad köttbullar, pasta, någon sås och en typ av pizzasallad. Vanliga rätter var en sorts fisk panerad och stekt i gud vet vad för klet. Till det potatis. Vegetariska var en gräddig gryta på quorn. Nej! Nej! Det tog emot. Skulle jag tagit mat skulle det blivit mest broccoli, jag visste det. Och någon liten bit fisk. Inte bra. Inte bra.. Dagen var lång, jag skulle vara utan mat i över fyra timmar till och det jag hade ätit i matsalen hade långt ifrån fått mig mätt. Nej!

Tur att pappa finns. Han var där, han åkte med mig hem. Jag lagade till en gudomligt god indisk gryta med grillad kyckling. Omnom. Sen fick jag kaffe efteråt också. Dagen räddad! De lektionerna som var kvar gled på finfint. Puh. Lite god mat alltså, det kan verkligen hjälpa! Till middagen gjorde jag egen tacosås, vilket verkligen var en höjdare. Lök, vitlök, krossade tomater och lite olika kryddor som fick puttra i över två timmar.

Nu ska jag plugga idrott. Har idrottsprov i morgon, vet det tusan hur det kommer att gå.

Blev jättegott i ett majstortillabröd! Mamma och pappa åt sill och potatis, men jag var inte sugen på det idag och dessutom hade vi grillad kyckling som var tvungen att ätas upp. Ställer gladeligen upp på det. Håhå. Viktigt med jättemycket tacosås på,  det är ju typ det som är godast! Och min hemlagade blev verkligen en höjdare. Tänker nog lägga upp recept på den sedan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar