Followers

tisdag 23 april 2013

Kasta iväg mig

Åter igen en ganska instabil dag. Tack och lov har få lektioner och slutar redan vid ett, så särskilt ansträngande kan jag inte säga att det var. På lunchen var jag hemma och åt en grymt god indisk gryta (kryddat med bland annat kardemumma, ingefära, kanel, nejlika) och ja.. det var gott. Sen fick jag tillbaka matteprovet i morse och det hade gått riktigt bra, trots att de felen jag gjorde var rätt så onödiga - jag hade totalt glömt att använda räknaren och satt istället och försökte lösa omöjliga saker. Ehhehe.

Middagen var en enda stor fet utmaning. Jag vet inte, när jag satt där med min hög potatismos och mina två köttfärsbiffar, min saltgurka och min sallad ville jag bara inte. Jag ville kasta iväg skiten redan efter första tuggan. Uh! Det växte i munnen och jag kände mig faktiskt äcklig. Men jag åt det! Något kaffe fick jag i alla fall inte i mig efteråt. Jag var mätt, konstigt mätt och kände inte för att äta igen på något år eller två. En otroligt obehaglig känsla, men antagligen nödvändig. Blä.

Nu över till någonting riktigt positivt! Såg idag att det blivit vår på riktigt nu, här där jag bor! Alltså en meteorologisk definierad vår. Tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar