Followers

tisdag 24 juli 2012

Ser man på

I morse fick jag mig en riktig förvåning. Jag vägde mig eftersom jag inte gjort det sen innan min resa till Göteborg och ärligt talat är jag rätt så paff över resultatet. Vågen pekade två kilo upp. Egentligen borde jag inte vara så förvånad som jag faktiskt är. Jag HAR ätit betydligt mer än vad jag brukar. Inte bara på måltiderna utan även mängder med glass och godis (över ett kilo faktiskt) vilket jag helt klart inte brukar göra för att behålla vikten. Har jag gått upp så mycket på grund av att jag väger några kilon för lite? Hade jag gått upp lika mycket om jag legat på vad jag vägde innan ätstörningen ungefär? Hm.

Jag har struntat i vågresultatet idag i alla fall. Ätit normala måltider och det sista av mitt resegodis. Om jag fortsätter med normala måltider och kanske inte lika mycket glass och godis så lär ju vågen stanna. Antar jag. Eller ja, det återstår väl att se då..

Jag har fått äta några av mina egenodlade jordgubbar! Jag hade en stor planta med "vanliga" jordgubbar samt två små plantor med "smulgubbar" som är smultron som är lika stora som jordgubbar. Sju-åtta stora jordgubbar hängde fint när jag kom hem. Hihi. De var söta och otroligt goda! Aldrig ätit godare jordgubbar faktiskt.

Fick in fel exponering så dessa färger är inte korrekt. De är röda, inte denna konstiga färg :( Det här är smulgubbarna för övrigt!)

Jordgubbeee


Mums! Det finns flera kartar nu också, så snart är det dags för skörd nummer två :D

1 kommentar:

  1. Åh, så läckert!
    Du ska vara riktigt stolt, jag tror inte att du behöver oroa dig. Jag tror att kroppen vill ligga på lite mer än nedre gränsen av normalvikt. Det friska är egentligen att inte bry sig om siffrorna på vågen utan tänka på att leva så att man mår bra. Visst mår man så mycket bättre när man kan äta en hel del gott ibland också? ;)

    SvaraRadera