Followers

onsdag 25 juli 2012

Den allra ljuvligaste

..trattkantarellsoppan jag någonsin ätit blev det till middag. I alla fall nästan. Mammas är snäppet vassare.. eller det är svårt att bedömma, eftersom de är rätt så olika. Hm. Gott var det i alla fall!

Lite som var i:

finhackad schalottenlök
trattkantareller
finhackade champinjoner
svampbuljong
persilja
matlagningsgrädde
torkade enbär

Det blev en mycket lyckad kombination! Jag ska helt klart göra detta flera gånger men kanske ändra på lite saker för att se om det går att utveckla. Jag gissar att det är ruggigt gott att blanda i lite spenat faktiskt. Hm... Till detta åt jag en toast på rostat bröd, kallrökt lax och en "fusk - gravlaxsås". Dessvärre ville inte toasten komma på bild, eftersom den gled ned fort som fasen innan jag kom på att jag skulle ta bild. Hihi.

Jag har i alla fall lyckats klippa gräset idag. Och övning ger verkligen färdighet - nu ser gräsmattan riktigt skaplig ut faktiskt! Det började däremot regna innan jag hann klippa klart hela, så jag hoppas att vädergudarna är med mig så att jag kan klippa färdigt i morgon. Några utomhusbilder som jag först tänkt ta blev det tyvärr inte, regnet förhindrade mig. Nu ska jag äta upp skålen med jordgubbar och se klart på Sagan om Ringen (andra gången denna sommar, men jag kan inte låta bli eftersom Legolas är så snygg!). I morgon blir det trädgården + kamera som gäller! Woho!

Mumsmums! Det blev både en andra- och tredjeportion... Tur att jag var förutseende och gjorde extra mycket.
PS. Följer ni mig på instagram? Jag lägger nästan dagligen upp bilder på något smaskigt som jag ätit. tuaesmerald heter jag där :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar