Followers

söndag 26 februari 2012

Några dagar i staden

Kom hem för ett par timmar sedan efter en fullsmockad, men ändå mycket rolig helg i den enda staden i Jämtland. Det har varit en riktig mat-helg! När jag kom dit i fredags åt jag en supersmaskig middag vid niotiden på en restaurang. Det var en så kallad "mongolisk buffé" där man fick plocka ihop sin egen tallrik (med hur mycket man ville!) och sedan wokades och kryddades den av personalen. Det var OTROLIGT gott! Vi fick vårrullar och en supergod soppa till förrätt och sedan friterad ananas med glass till efterrätt. Omnom! Vårrullar har jag dock lite svårt för, tycker inte det är så gott, men allt annat var helt underbart.

Sen åt jag en stoooor sallad med pasta, tomat, majs, kyckling, räkor, gurka, isbergssallad, ananas och Rhode Island-dressing samt ett supergott bröd till lunch på lördagen. Huvva, vad mätt jag blev! Det var verkligen en gigantisk portion. Till middag blev det sushi! Trots att jag fortfarande inte var särskilt hungrig efter den stora lunchen, åt jag en tio bitars sushi + en skål med soppa. DET var inte illa alls vill jag lova. Sushi är verkligen helt underbart gott..

Jag har inte bara ätit, jag har shoppat lite också! Dessvärre gick min klack av på mitten precis när vi kommit ut på stan, vilket ledde till att jag fick köpa mig ett par akut-skor för så billigt jag bara kunde. Men först var jag tvungen att hoppa omkring en halvtimme med en sko. Inte alls kul vill jag lova. Sen hjälpte min kompis mig att färga håret med denna och det blev mycket bra! Har rödare hår än någonsin och känslan av nyfärgat hår är verkligen oslagbart.

Nu är jag tröttare än tröttast, för sömnen har fått lida för att skoj. :( Kommer helt klart däcka i sängen ikväll, för visst är borta bra, men hemma är ändå bäst!
Fredag. Soppan till förrätt...

Fredag. Vårrullar.. (här var de nästan uppätna :P)

Fredag. Varmrätten. Var myyycket godare än vad det ser ut!

Fredag. Efterrätten. Friterad ananas och glass! Åååh!

Lördag. Min stora sallad som jag faktiskt orkade hela. Även fast det var en vuxenportion..

Lördag. Sushisoppan :)

Lördag. Min tio bitars-sushi :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar